onsdag, mars 17

Liten (anti)trendspaning

Jag ser det då och då. Och undrar. Det här med polokrage och halsband. Polokrage på tröjor som inte är stickade går i min värld fetbort. Såna hade jag som barn till den grad att det antagligen avskräckt mig för livet.

Men så väljer en del att ändå använda detta plagg. För att värma en frusen hals eller för att få klia sig blodig, vad vet jag. Som kronan på verket sätter man sedan ett halsband över polokragen. Törs jag säga att det känns liiite tråktant?

Jag måste säga nej till polokrage och halsband. Och en gång till: nej.


UPDATE: Och så finns det ju alltid undantag!

12 kommentarer:

Att ha det gott sa...

jag räknas väl till tant
men det där gillar inte jag heller

Garderobenmin sa...

Haha, känner mig utpekad men inte träffad ;-)
Jag gillar mina polos som jag ofta kör lager på lager över....och halsband. http://2.bp.blogspot.com/_6sxiBJ4OYuw/S1HrDq5wtSI/AAAAAAAAAvE/0WWkhIOFD3Y/s1600-h/Jan16e.jpg eller http://1.bp.blogspot.com/_6sxiBJ4OYuw/S4PL0w-UsiI/AAAAAAAAA88/qfDLt0JZmw8/s1600-h/Feb22e.jpg
Men det kan vara super, superfult. Dock inte på mig! ;-) Hahaha.

Sofie sa...

Kan vara jättefult, ja. Men tror det beror mycket på bäraren - som "liten" minst sagt bevisar :-)

sagt o gjort sa...

Det är apafult, till det ett par höga påsiga brallor. Typ lika köckt som herrar i polo och kavaj. Huu. Men Liten Linda bevisar som sagt motsatsen med bravur!

Anonym sa...

Nej, gillas inte här heller. Användningsområdet för en sådan polotröja är möjligtsvis på skidresan. Dottern har förresten en sådan bland sina ridkläder med men hon är 7 år :)

Jessica i Malmö

tant t sa...

Håller med till viss del. Tycker dock att det är snyggt med ett lååångt halsband...typ ned till magen ;)

Natalie sa...

Min första reaktion är att hålla med, för oftast är det faktiskt riktigt ugly! Men så börjar man tänka efter, det kan ju också vara så att det blir en liten utmaning och den duktiga kan säkert få till det bra (Liten är ju ett praktexempel!). Stora smycken är väl ett måste, kanske även en liten dräktjacka a la Chanel med trekvartsärm till, kanske?

Jessica sa...

Nja, har man valt en polo har man ju redan satt något runt halsen. Blir lite kaka på kaka kan jag tycka.

Åsa sa...

Hahaha, jag gillar dina hangups. Fast det händer att jag har polo, under en tunika eller något.

Linda K sa...

alla: javisst en del bär upp med bravur, jag är mest fokad på dom som inte gör det ;D

Att ha det gott sa...

Håller med om undantaget Liten är alltid fin

Linda K sa...

att ha det gott: visst!