måndag, mars 1

Gratis, men det kostar

Jag fick ett samtal.

- Hej Linda, jag har förstått att du läser en massa böcker.
- Hej, ja det stämmer.
- Härligt, då ska du få två gratis böcker från ******* bokklubb.
- Vad trevligt.

Så pratade vi böcker. Efter ett tag upptäckte jag att kvinnan jag pratade med höll på att försöka värva mig till denna bokklubb. Lite fult sådär.

- Jaha, så jag måste gå med i bokklubben och köpa tre böcker för att få dom där två böckerna gratis?
- Ja, men du vet bla bla bla bla bla...
- Ja fast jag är redan med i en bokklubb, så jag är inte intresserad.

Hejdå telefonsäljare!

4 kommentarer:

Miah sa...

Dom är sådana dom där, ena riktiga hala fiskar. INGET är gratis, nästan inget iaf!

Linda K sa...

miah: nä, puckade jag trodde jag skulle få gratis böcker bara sådär :D

Erika sa...

Om du vill ge igen kan du anmäla bokklubben till hmm...konsumentverket borde det vara. Om böckerna ska vara gratis får de inte kräva något i gengäld. Inga medlemskap, inga portokostnader...nada. "0 kr" och "på köpet" är däremot helt okej. På dem bara! ;)

Linda K sa...

erika: det hela var mysko. jag skulle få men jag måste köpa. och jag skulle välja vilka böcker jag ville ha i telefon direkt. thanks but no thanks!