onsdag, juni 3

Nu i Falun

På mitt jobb har mötesrummen så fanstasifullt fått namn efter svenska städer. Från söder till norr. Högst upp i huset träffas vi i Kiruna, Abisko och Nallo (gulligt!). Eller så kan man hänga lite mittemelllan i Sverige, som Falun, Eskilstuna eller Göteborg.

Och fortfarande efter 4-5 år i detta hus tycker vissa att det är våldsamt roligt att skämta om det.

- HA HA HA, jaså Linda du ska till Göteborg klockan tio, hinner du verkligen? HA HA HA!!! (som Schyffert skratt-härmar sina föräldrar i The 90´s show)

Ännu mer crazy är att de större konferenslokalerna på entréplanet har fått namn efter planeterna. Men det är det ingen som skämtar om. Om man nu har den där fjärran-orts-humorn borde det väl vara apkul att kommentera när någon ska till Mars eller Saturnus?

19 kommentarer:

Eva sa...

Nu ska du få höra en "gnällkärring"! Mitt i Sverige är i Sundsvall,Östersund,Härnösand och däromkring!

Cissi sa...

Jag har varit uppe på Nallo (som är ett berg lååångt upp i norr)!

Anonym sa...

Våra kurslokaler heter New York och Paris. Flashigt va?:-)

tant t sa...

Jag tycker att det var klockrent kreativt och mycket smart...för det är inte alltid lätt att hålla reda på alla namn på mötesrum. Här har vi Älgen, Björnen, Lodjuret...osv osv.

Birgitta sa...

Jag skrattar! Vi har bara lilla el stora! Men så är vi bara 10 pers på vårt kontor:)

Åsa.S sa...

Mars i Juni vore ju det ultimata skämtet! ;)

Ha det fint!

Linda K sa...

eva: det beror väl på var i sverige man står? ;)

cissi: tule :D

anonym: åh, och här sitter jag i falun...

tant t: om man kan sin geografi är det helt ok ;D

birgitta: ni borde ha rymden! jorden och solen? :D

åsa: hö hö hö :D

Comments by Klint sa...

Våra kontorsbyggnader är döpta efter olika atleter. Eric Cantona och Richard Krajicek tex. Men så jobbar jag på ett sportföretag också...

Linda K sa...

nina: givet :)

Erika sa...

Jag pluggar, men någon fyndig person har döpt grupprummen till typ åsikten, rågsikten, uppsikten, utsikten o.s.v. i oändlighet (det känns så iaf) Gissa om förvirring uppstår när man funderar på var man egentligen ska vara.

Fröken Finemang sa...

på tal om att falun inte är mitt i sverige.
Jag befann mig i sundsvall i helgen, annars bor jag i karlstad. vi tittade på vädret.
Jag: ÅH! Gött!! 28! grader här ôppe!
Svägerskan: eh tror du att du är i Norrland? DÄÄÄR uppe är vi INTE. vi är i mellan sverige.
(vilket jag vet som gamal östersundsbo.. men ändå). Jag tittade på vädret för Luleå. Typ bara 40? mil fel........:D

Fröken Finemang sa...

Eller konferenslokalerna på hotelet jag brukar besöka. Loob, Mario, (alltså, han Mario? lemouix? franska hockeyspelarn... hm. hehe) o nu skulle jag nämna de där namnen, på hockeyspelarerna, så konferenslokalerna är döpta efter, men jag har glömt namnen..

"Idag ska vi va i Loob".

svamlar. förlåt. :)
Det roliga var att jag tänkte: men, är hon i Falun idag? DET har jag missat.. När åkte hon dit? hehe alltså liksom, ..... hm.. :)

Linda K sa...

erika: ha ha ha låter stört omöjligt att skilja dom åt!

ff: det verkar vara väldigt känsligt det där med var i sverige ;)

japp jag spenderade dagen i dalarna!

Polly sa...

På mitt tidigare jobb, du vet där jag jobbade med resor, där hette lokalerna efter tågknutpunkter. Inte helt otippat. Det som faktiskt hände var dock att en person som skulle ha möte i "Malmö" faktiskt hoppade på tåget och åkte dit också... Fast det var ju i ett konferensrum i stockholm som de andra satt och väntade, haha! :D

Minna sa...

Våra heter städer på A (om de ligger i A-huset), på B och det ligger i B-huset, på C-om de ligger i C-huset och på G om de ligger i ... G-huset!
Och se så har vi "kyrkan" - det ligger precis utanför mitt rum.

Anonym sa...

Galaxen, Kosmos och Luna, för att inte tala om vilorummet som heter Andrummet... Bland personalen heter rummen dock Kumlabunkern, Klaustrofobi, Dålig luft och Förrådet ;-)

Linda K sa...

p: hö hö hö :D

minan: shit, hur många hus har ni? hela alfabetet? :D

anonym: ha ha, egna namn, cool!

Minna sa...

We are big and proud... och vi ryms många i ett helt kvarter!

Linda K sa...

minna: yey :D