måndag, juni 15

Därför ska jag inte ta med mig telefonen på toa i fortsättningen

På toa:

*ring ring*
F*n... jag svarar inte... hm externt nummer, vem vem vem... f*n jag svarar...
- Linda K?
- Hej! Jag heter bla bla bla och jag bla bla bla...
- Hej hej... *torka torka, samt överlägger med mig själv huruvida jag ska våga spola eller inte*
- Bla bla bla....?
- Eh absolut, det låter jätteintressant. Jag ska bara... ehm kan vi höras lite senare om det?
*står utanför toaletten nu, ospolad*
- Bla bla bla...
- Tack då, hej!
*går tillbaka och spolar*

15 kommentarer:

Sara sa...

Oj, jag hann bli lite nervös, där. För att du skulle ha spolat ändå. ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Tänk om det kommit någon...? :0

Att ha det gott sa...

du har något att hämta hos mig

karro sa...

Haha! Nyfikenheten är lite jobbig ibland

Linda K sa...

alla: tänk om tänk om... ;D

att ha det gott: jag tittar in :)

åsa sa...

jag har svarat på jobbet när jag satt på toa, nedtecknade till och med en anteckning på toapapper!

Linda K sa...

åsa: inovativt! :D

SkåneAnna sa...

EEEEOOOOOUUUUWWWW!
jag har då varit i andra änden av tråden, man ringer ett helt normalt arbets-samtal till någon som svarar, som efter flera minuter visar sig befinna sig PÅ DASS!!!
å ascociala människa - man SVARAR INTE PÅ TOA!!!
*hahahahahaahah*
Man får gärna ta med telefonen vart-som-helst - men innan du svarar; föreställ dig att det är en person som IN PERSON kliver fram till dig och börjar prata - känner du att det vore fel i den situation du befinner dig i, så LÅT för alldel BLI att svara...

För ett antal år sedan klev en ytligt bekant (man) fram till ig på beachen, där jag låt och solade (topless) och skakade hand, sedan stod han kvar och pratade aplänge, det var FEL det kändes JÄTTEFEL, hur skakar man hand liggandes på mage (för att skyla sig lite)? =det GÅR inte, jag var tvungen att sätta mig upp på knä (=visa titsen) Å SÅ JÄVLA FEL det kändes!! sitta där alldeles för naken liksom... i vissa fall ska man bara vinka på avstånd, /alternativt INTE svara i teleonen... Du ska ha en eloge för att du inte spolade, det var så "min" person avslöjade sig... (blir fortfarande äcklad av att ha pratat med honom medans han (förhoppningsvis) kissat...)

Linda K sa...

skåneanna: ha ha ha, herregud vad du gick igång på det :D

SkåneAnna sa...

*haha*
jag ser nu att det blev kanske tidernas längsta kommentar!?

Scarred for life, typ...

Linda K sa...

skåneanna: :D

tant t sa...

ha ha :D Så kan det gå! Tur att inte någon kom mellan ;)

Linda K sa...

tant t: jag hade aldrig släppt in honom/henne.

Lina sa...

Ojdå... Hoppas för din skull att du bara pinkade :)

Linda K sa...

lina: jag har förträngt allt och minns inte ;)