fredag, juni 12

Visar bild en annan dag

Jag har provat jeansskjortor en längre tid och för att uttrycka mig som en scout, stött på patrull. Eftersom jag vill ha en, så populärt uttryckt, oversizead modell. Tretal äro problemen:
  1. Damskjortorna är alltid figursydda, och en sån har jag redan.
  2. Herrskjortorna (som man tycker skulle vara ultimata i mindre storlek) är helt klart inte skapade för personer med höfter. Trist att behöva välja en large för schysst häng...
  3. Alla vill tydligen ha oversizade skjortor, varpå dom är slut överallt.

Or so I thought. För idag hittade jag en ultimo cultimo (det är latin och betyder "väldigt fin") en. På Gina Tricot. För en jätteliten peng. Jippiyaya jippijippiyey.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, det här är inte en jeansskjorta, men den är så fin ändå. Ett tips bara. Och på rea dessutom. http://www.scoutthestore.se/en/art/peter-jensen-denim-bow-dress.php
/Li

Linda K sa...

li: mmm ljuv!

No-one sa...

Undrar om det är den fina skjortan jag fyndade på Gina Tricot? Vit/ljusblårandig? Bara 10 min innan jag hittade den, stod jag och höll i en - nästan lika fin - skjorta från Bruuns Bazar. För 5 x pengarna. Och Gina Tricots var myyycket finare tyckte jag.

Linda K sa...

pixalexia: nä det är en jeansskjorta jag menar. men fyndigt! :)