fredag, april 3

Protest

I eftermiddag har jag ett fyra timmar långt möte. Det håller på till klockan fem. Är det verkligen tillåtet? Finns det ingen lagtext jag kan vifta med?

Ehuru det ej är vederbörligt för den enskilt anställde att eljest bevista mötesplats under en längre tidsperiod än maximalt tre timmar den sista dagen i arbetsveckan skall målsägaren tillhandahålla mousserande dryck och tilltugg (nej just j**lar, inget snask) under hela den tid mötet äger rum. Allt enligt paragraf 12:qc i Jordabalken.

Som juristen skulle sagt.

11 kommentarer:

Sofy sa...

Ha, ha, den var bra! Borde genast tas upp som lagförslag till riksdagen!

Din blogg är himla härlig, var tvungen att länka till dig genom min blogg så att jag inte tappar bort dig!

...och om det här med sundheten, det finns en del i min blogg, för inspirationssökande och så!

Linda K sa...

sofy: tack vad kul att höra! hurtbulle :)

Sara sa...

Hävda obekväm arbetstid i alla fall. För det är den ju.

Frida sa...

Huvvaligen! Kom hit i stället, här är det champagne kl 16!

Mie sa...

Absolut det borde funka! Möte till kl 5 en fredagseftermiddag måste vara planerat av ngn som inte har ngt liv...
Ska tänka på dig:)

Linda K sa...

sara: synnerligen obekväm!

fria: oii oii!

mie: ha ha, det har dom nog, men attans vad ambitiöst :P

Di sa...

Hihi, underbart val av lag! Jordabalken reglerar ju fast egendom! ;)

Snart tretti sa...

Her i Norge tror jeg faktisk man har krav på overtidsmat etter typ kl 1600... :) Sist jeg var på møte til over fem, fikk vi mat og drikke i allefall:) Men enig at det er drøyt på en fredag..

Åsa sa...

Hittar du nån bra lagparagraf så vill jag veta; jag jobbar till 18 varannan fredag :(

Åsa sa...

Den lagen vill jag också ha. Med tillägget att det även gäller vid resa med allmänna kommunikationsmedel i arbetet efter klockan 16 sagda veckodag:)

Linda K sa...

di: jordabalk is my favorite!

grommis: ja nån måtta får det ju vara! :)

åsa: men då börjar du kanske lite senare? jag var här vid 7 imorse :)

flicka: vi beslutar det!