måndag, april 20

Mode-Svensson

På lunchen passar jag på att kolla Skandes söndagsreportage i DN. Igår var det ett gäng "modetyckare" som fick svara på frågor om vad man ska ha på sig. Bland annat svades det på frågan vd de inspireras av.

Visst är det mycket roligare och personligare att läsa Nunnor och klosterträdgårdar eller Ett par i Frankrike som jag läser på en fransk blogg än Stefano Pilatis herrkollektion för Yves Saint Laurent. Fattar ni vad jag menar? Svenssonen i mig imponeras inte av flådiga svar om världsdesigners. Det är ju mycket roligare att höra att den där sångerskan och sjömän har en skön stil som jag inspiereras av än att Pradas ormskinnsklädda skrynkliga grottkvinnor är min stil.

Ja, nåt sånt alltså.

2 kommentarer:

Linda sa...

eller vad sägs om "jag inspireras av Linda K"? :D

Linda K sa...

linda: då rodnar jag :*)