tisdag, april 28

Jag hinner icke

Jag blir så fascinerad över hur folk hinner! I helgen provlåg jag den hyllade spikmattan. Den kan säkert göra susen, men när ska jag hinna ligga på den? Jag har fått en massa bra tips om BUS, att jag ska blanda ihop röror och skrubba med innan. Utmärkt, men hur ska jag hinna det? Med en unge bredvid mig i duschen? Vänta lite, mamma ska bara skrubba sig med den här välgörande oljan en kvart... Don´t think so.

Någon som har en timme eller två att sälja mig? Helst kvällstid.

15 kommentarer:

Minna sa...

Jag har bara ett barn... så då hinner man nog lite mer...

Vesnas vardag sa...

Jag har i sikte att köpa en. 10 minuter ska tydligen räck långt.
Och du kan ha den i sängen liggandes och läsa bok. ;D Helt oj ju.

Birgitta sa...

Ja nu har ju jag tonåringar men min tid räcker inte till ändå.
Spikmattan har jag blivit beroende av, mår bättre och sover bättre. Jag ligger gärna på den en stund om kvällen, om jag hinner, men den är alltid med mig i sängen tillsammans med en bok innan jag ska sova.

nattvinge sa...

I know! 3-åring och 1-åring... hello egentid? Vad jag har gjort är att jag smort in mig med Dove efter morgonduschen, väntat i ca 2 minuter på att det torkat (under tiden kan man/jag med fördel sätta i linser/borsta håret/smörja in ansiktet med dagcreme) och svassat omkring i lös och ledig morgonrock tills det är dax att gear up. Fin diskret färg som gradvis byggs upp, inget kladd någonstans.

Linda K sa...

skåneanna: ok...!

minna: så kan det vara :)

vesnas vardag: man får väl TA sig tid...

birgitta: låter bra!

nattvinge: utmärkt, jag är på!

Pernillaheterjag sa...

SPIKMATTA??? (Bra till vad osv?)

Katarina sa...

Jag ligger på den i sängen när jag lagt mig, man somnar jättegott och sömnen blir säkert mer effektiv efter 30 min på mattan. Det tar ju ändå en stund att somna in... i alla fall för mig.. Lycka till!

Anna sa...

Scrubbvantar! ar grejen. Man ska ju anda tvala in sig :)

Linda K sa...

pernilla: endorfier och sånt...

katarina: låter bra, kanske skulle... :)

anna: på min lista!

Anita sa...

Jag kan vara barnvakt :)

Kajsa sa...

Och jag som tycker du verkar hinna så mycket! Det är sticklingar, shopping, möten på stan och ihoprörning av röror... Inspirerande! Några timmar till salu har jag dock icke, hittar jag några extra så behåller jag dem...

Linda K sa...

anita: hurra :D

kajsa: ja det gäller väl att prioritera, och kvällstid är jag så himla trött att det mesta känns som ett företag :)

thebromanders sa...

Haha!! Åh, vad du skriver kul!
Jag har också blivit väldigt nyfiken på de där spikmattorna... och eftersom JAG numera har lite mer tid över för mig själv (minstingen är fem), så kanske man skulle...

PGW sa...

Kottar har jag inga men tolvtimmarsarbetsdagar är inte ovanliga. Då somnar man gott på spikmattan. För sover gör du väl någon gång? Som tidigare kommentatorer sa, lägg dig på den när du ska sova! Fantastisk uppfinning, älskar min spikmatta!

Linda K sa...

mz: ja testa! tror dom är toppen om man har tid :)

pgw: och om man sover på mage...?