onsdag, april 1

Gammalt på unga

På bussen till jobbet (jag vill börja cykla!) bläddrade jag i City. Och läste om "Gatans vassaste vårstilar". Folk på stan får berätta vad dom har på sig. Folk som tillfrågas är mellan 16 och 18 år. Jag fascineras ändå av att så många svarar sånt som:

  • sjalen är ett gammalt draperi
  • väskan är min pappas gamla
  • jag har bara second hand på mig
  • det är gammelmormors jacka
  • skorna är lånade (låter lite sunkigt, lånar ni skor av kompisar, liksom?)
Vad flitiga alla är på att återanvända och låna. Imponerande. Jag har gärna begagnat blandat med nytt, men inte bara second hand. Lagom är bäst.

4 kommentarer:

virrpannan sa...

Haha, det reagerade jag också på. Fast jag fastnade särskilt för det där med draperiet. Jag vet inte, men jag tycker det skulle kännas sådär halvtrevligt att knalla runt med ett gammalt draperi runt halsen.

Linda K sa...

virrpannan: ha ha, jag skulle nog också undvika det i det längsta. fast säkert inte när jag var 16!

virrpannan sa...

Nej, i och för sig. 16-åringar är ju inte riktigt som ... eh ... 30+-åringar.

Linda K sa...

virrpannan: tack och lov :D