söndag, april 12

Be prepared

Jag har ett och annat att förbereda maken på. När det gäller klädkammaren*. Där skall harmoni och en känsla av luftighet råda. Där skall icke ihoptryckthet och trängsel finnas. Lite av båda sistnämnda existerar just nu i makens garderober. Om han tror att det bara är att flytta med det kaoset in i vår klädkammaren tror han fett fel . Då kan han placera sina plagg i bastun.

Bara så du vet, älskling.

* På sistone har jag börjat tycka att klädkammare låter bättre än walk in closet. Mer svenskt (nää?!) mer genuint. Så nu är det en klädkammare, inget annat.

8 kommentarer:

Angelica sa...

Här tog mannen stora taget förra helgen och rensade ut och ordentligt. Fyra papp påsar blev det till bättre behövande och vad nöjd jag blev!

Linda K sa...

angelica. härligt! hoppas på nåt liknande här :)

Angelica sa...

Behövde inte säga ett ord om det innan heller. Fick en chock. Tror att han är tankeläsare ibland.

Malin sa...

Om, om, det skulle vara så att ni rensar ut några bomullsskjortor - kan inte jag få ärva dem, så lovar jag en doredo-klänning i utbyte till lilla T. http://www.flickr.com/photos/53655446@N00/2642315558/

Mo sa...

Walkin closet låter mera stressat, som om man springer igenom. Klädkammare låter mera trycggt och eftertänksamt, som ett ställe man skulle kunna sätta sig och läsa en god bok, vara själv en stund.

Linda K sa...

angelica: så smidigt :D

mel e: men åååååhhhh så söt! jag ska jaga på maken :D

såneanna: oj vad många utrymmen du kan :D

mo: mmm, eller hur :)

Malin sa...

What's her size these days?

Linda K sa...

mel e: har börjat köpa 92 :)