tisdag, februari 10

How shall it sit?

Jag slänger ut en fråga. Det här med jumpsuits. Spark(hopp)dräkt på svenska? Är det möjligt att se snygg ut i sådana? Få dom att sitta stylish? Jag har testat idag. Med en ovan nämnd från Lindex. V-ringad. Muddar vid fötter och händer. Resår i midjan och en band att knyta runt.

Min lunchdate såg framför sig en mycket minimal jumpsuit, som satt åt både här och där. On the contrary, Polly dear! Den är snudd på haremsbyxa vi snackar om här. Vilket för oss tillbaka till min ursprungliga fråga. Är det snyggt med hängröv på en jumpsuit?

12 kommentarer:

yllet sa...

jumpsuit är fult. hängröv eller camel toe. furt.

Polly sa...

Oahahaha, köpte du den inte?!??! :D

Linda K sa...

yllet: är det så?

polly: käääänske... :P

Missy sa...

Det är galet snyggt med hängröv. Åtminstone lite charmigt ;-)

Minna sa...

Jumpsuit blir ett plagg som "alla" ska ha men fåtal passar i...

Linda K sa...

missy: ;)

minna: det är ett mysko plagg helt klart.

Linda K sa...

skåneanna: du har rätt, den du visar är kalas! inte lindex...

Peter sa...

Jumpsuits, eller här mer overall-likanande kan vara asoolt. Vi har en praktikant som tassar omkring här i beige sån och är så cool att det är ett skämt. Tror det handlar om hur mycket man själv tycker att man är the shit i den. Du är lätt en jumpsuit i mina ögon. Lätt!

Linda K sa...

peter: du har nog rätt. det gäller bara att hitta den rätta suiten. jakten går vidare!

grace sa...

Min ständigt återkommande tanke då det kommer till jympsuits (byxdressar?) är: Hur krånligt blir det när man ska gå på toaletten?
Helst när man är ute och promenerar på stan mitt i vintern och har jacka och en kofta eller två över eländet.

PGW sa...

Har den lucka bak? Annars får det vara.

Linda K sa...

malin: oh vilken praktiskt tanke. så långt har jag inte tänkt. men det är väl mer ett sommarplagg, och då funkar det ju :)

pgw: :P