tisdag, februari 24

Lite kvantfysik

Nu får ni kalla mig dum blondin om ni vill. Jag ämnar filosofera, och jag anar att mitt resonemang är... lite dumblont.

Jag läste nyss hos
Tant T om hur mycket semla svenska folket äter. 200 ton grädde. Det är ju helt ofattbart. Tänk er 2 dl vispad grädde, tänk er den mängden i en stor hög i handen. Skulle ju knappt väga nånting. 200 ton är ju ofattbart mycket grädde. Hur mycket plats tar den mängden vispad grädde? Ett rum? En fotbollsplan? Och hur kan den väga så mycket? Jag tror helt enkelt inte grädde kan väga 200 ton. Ser mig själv stå med så mycket vispad grädde i handen och säga: HA HA, känns inte alls!

Ja det var väl ungefär det jag ville förmedla.

6 kommentarer:

Peace in mind sa...

Usch, semla...jag har lovat mannen en. Själv tar jag fruktsallad, haha...

Linda K sa...

pim: med eller utan banan? ;)

tant t sa...

Hahaha :D Någon gång ska jag väga min grädde när den är vispad...bara för att jobba vidare med din bild. Härlig filosofering...

Anonym sa...

fast det sjuka är att den mesta grädden inte äts. på semlorna som bjöds här i huset låg det ett berg av grädde. och varenda kotte (inte bara kvinnorna) tog bort nästan allt. fatta vad mycket onödig grädde som går åt denna dag!

Mustardseed sa...

Hm...du tror inte de mäter i ovispad grädde? Då väger ju en liter grädde ca 1 kg. Fast det blir ändå sjukt jävla mycket vispad grädde av 2 ton ovispad (det blir 2000 liter ovispad grädde...). SJUKT säger jag.

Linda K sa...

tant t: och blogga det!

cecilia: so much cream so little time...

moderna: en j**la massa grädde vilket som :D