fredag, september 1

Setemberlistan, del II

Fortsätter väl på hösttemat. I Glamour listar modechefen Maria Virgin septembers favoriter. Jag jämför med mig själv.

  1. Maria: Handskar, långa eller korta.
    Linda: Behöver jag verkligen, mina nuvarande sjunger på sista refrängen. Fegar nog ur och köper svarta. Och korta.
  2. Maria: Leopardmönstrat gör comeback, rekommenderar skor från Tod´s.
    Linda: Mja jag är lite skeptisk mot leopard. Kan vara fint på andra (läs Kate Moss) men det är nog inte min grej. Ändå stod jag och nöp i den där leo-blusen med knyt på H&M i eftermiddags...
  3. Maria: Svart hatt ger dig karaktär.
    Linda: Nej nej nej. Basker är helt ok men inte hatt. Säger jag nu. Sen har jag säkert ett plommonstop på huvudet fram i november :P
  4. Maria: Grå ullklänning från Ann-Sofie Back.
    Linda: Jo den ser fin ut, och jag är helt för stickade klänningar. Har två, kanske får räcka?
  5. Maria: Rutor i alla former är en av de riktigt stora trenderna i höst
    Linda: Oh I know and I agree. Har min rutiga H&M-blus, en kiltartad kjol (Rocky)och en till kiltartad kjol (Mulberry). Rutigt värre.
  6. Maria: Halsvärmare.
    Linda: Mumma, ett av det bästa med hösten. Sköna mjuka goa halsdukar och pashminor förgyller outfiten.
  7. Maria: Bästa ytterplagget är duffeln.
    Linda: Jättefint. Älskar den röda Cacharellen på LaRedoute. Har en gammal blå hängandes hemma hos pappa, men jag befarar att den är rätt stor. Undrar om man kan sy om den?
  8. Maria: Tajta jeans med hög midja håller den här säsongen också.
    Linda: Så bra, för jag älskar det. Ett par Acne med hängslen till, ett par svarta H&M, och jag kan inte garantera att det inte blir fler.

8 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag hade också en gammal blå Gloverallduffel hemma hos mina föräldrar, men när jag ville hämta den hade de lämnat den till en klädinsamling! Fast jag förstår att de hade tröttnat på den efter tjugo år, och den var nog också för stor för mig (eftersom man hade större kläder på den tiden). Därför blev jag själaglad när jag hittade en precis likadan på eBay.uk i vintras! I storlek 14 år - helt perfekt! Kostade kanske 6-700 spänn med frakt och allt och var ytterst lite använd.

Linda K sa...

helena: fynd! ska till föräldrarna i morr, får ta och prova min gamla då.

Översättarhelena sa...

Passar den så är det ju ett ännu bättre fynd!

Anonym sa...

Apropå halsvärmare så kan jag rekommendera att ni googlar Katrin Bawah. Hon gör otroligt fina halsvärmare för den som gillar lite starkare färger.

Linda K sa...

helena: sant :)

hanna: kollar in!

Anonym sa...

Jag sag en midjevaska fran Gucci pa en outlet och tankte genast pa dig :D Dock var sjalva bandet i orange och brun canvas...inte sa snyggt. Men billig och akta var den :D

Linda K sa...

maria: tanken var god. och nu har ja gmig en svart :)

Anonym sa...

Hmm... googlade själv Katrin just nu och hon har ändrat sin webbsida. Förut var det blider på endast halsvärmarna i mängder av olika utföranden och de såg så läckra ut. Det där nya sättet ser bara konstigt ut tycker jag. Fast jag äger en halsvärmare själv och den är faktiskt alldeles underbar.