lördag, september 28

Vaereförskräp?


Dottern var så lycklig idag när vi provade dom här dojorna på Åhlens. Jag med, för jag tycker det är så cool med såna på små människor. Hon sprang runt med dom i hela Täby centrum, sådär saligt som jag kommer ihåg att jag själv gjorde som liten när jag fått något riktigt fint.

När vi kom hem gjorde jag som jag blivit tillsagd i butik, sprayade med impregneringsspray för att dom skulle bli utomhuståliga. Då rann färgen av. Uh?

Reklamerade såklart. Utan problem. På Åhlens sa dom dock att såna här skor mest var tänkta som finskor och inte skulle användas så mycket ute. Que?

Skitskor. Synd, för dom var fina och dottern älskade dom. Nu har jag istället beställt rediga doningar i läder. Vill man ha kvalitet är det lika bra att slå på stort.



11 kommentarer:

Anonym sa...

jisses vad kast dåligt, förstår att ni blev paff. / Vesnas Vardag

pralinen sa...

Inte ute? Bernskor med skaft... Wierd på riktigt...

Minna sa...

men det ser man ju att det är typiska inneskor.

fifan.

Malin sa...

Vad är det för idioter som tänkt ut de skorna? Kavat rular!

Minna sa...

btw, jag älskar att min profilbild fortfarande är med... 2008 was the year...

Anonym sa...

Varför rekommenderade de då att skorna skulle impregneras?! Kan man undra...
/Tina

Pernillaheterjag sa...

Måste tipsa om fina jodpurs från Hööks (ridsportsaffär) i riktigt skinn, gummisula och supersköna! Prislappen på 379kr, gör dem till höstens riktiga fynd!

Pernillaheterjag sa...

Måste tipsa om fina jodpurs på Hööks (ridsportsaffär) i riktigt skinn. Supersköna och rejäla utan att vara klumpiga... Prislappen på 379kr gör dem lätt till höstens bästa fynd!

Unknown sa...

alla: trodde åhlens stod för bättre kvalitet, men men. nu blir det kavat!

pernilla: wow! ser fina ut. har du dom?

Pernillaheterjag sa...

Japp, både jag och tjejerna har varsitt par. Underbart sköna!

Unknown sa...

pernilla: måste kollas upp! tack :)