fredag, mars 26

Du vet att du är en shopaholic när:

  • en vit månad inte har något med alkohol att göra utan snarare får dig att tänka på blusar.
  • du köper julklappar, fördelsedagspresenter, påskägg, etc inte bara till andra utan till dig själv också.
  • du ser kampanjer som The Garden Collection som en skyldighet att investera i. Det är ju organiskt och återvunnet material, hallå klimatsmart!
  • du väntar lite med att visa vissa kassar för din man. Och glömmer nån nolla om han frågar om priset.
  • det med jämna mellanrum dyker upp plagg i klädkammaren du inte hade en aning om att du köpt.
  • du står i butik och nyper gillande i ett plagg, för att i nästa stund komma på att du redan har ett närmast identiskt plagg hemma.
  • du redan i mars planerar en packlista för sommarsemestern, delvis med plagg du inte ens äger (än).

10 kommentarer:

Librarybeth sa...

Jag skriver under på dessa påståenden; Hej, jag heter Librarybeth och jag är en shopaholic.

Bina sa...

Bortsett från packlistan så stämmer allt in. Kanske en punkt om att bli kär/besatt av ett plagg?

Emma sa...

säger som bina. amen!

Linda K sa...

librarybeth: hej librarybeth!

bina: ja det också :D

emma: amen.

Pia Wester sa...

Alltså, punkt 6....jag undrar om jag bara KAN köpa sånt jag redan har.

Emsan sa...

Ajdå, jag har oxå trillat dit.

Silje sa...

amen.

selv om jeg slipper punkt 4, har ingen man, så jeg sleper kassar inn som bare det :)

Linda K sa...

ffp: man vet vad man gillar liksom :D

emsan: hej emsan!

silje: härligt härligt men farligt farligt :D

Vesnas vardag sa...

Ha, ha, ha.
Så bra ju.
Älskar listan.
Du har så rätt, så rätt.

Linda K sa...

vesnas blogg: ;D