onsdag, mars 31

Bombasmer *

Jag fick inte tid att läsa tidningen förrän vid lunch. På reklam för filmer-sdian skådas följande:




Jag citerar:
  • Lean back, smoke an imaginary joint and enjoy the ride.
  • Skapar en charm som verkligen lyckas trollbinda.
  • Mads skrämmer slag på publiken.
  • Värt att vänta på. Måste ses.

Är det någon som över svulstig rubriksättning, eller försöker dom bara upphöja en halvdann film (sorry Mads, men Valhalla och enögdhet är inte min kopp te) till falska skyar?

Bombastic!

* bombasm - svulstighet, överdrivet uttryckssätt, floskel

10 kommentarer:

Lfthmn sa...

Lite som Idol-juryns "VÄRLDSKLASS!".

Åsa sa...

Men bilden är helt okej;)

Linda K sa...

skrållan: typ ;)

flicka: mjae, just där är han ju helt ok :D

Garderobenmin sa...

Jag trodde först att du menade orgasm fast i bombastiska proportioner......;-) Du och Mads, en bombasm liksom, men nähänä. hahahah

Linda K sa...

liten: HA HA HA!!! inte när han är viking iallafall :D

Hanna sa...

Hörde en radiorecensent som var väldigt positivt överraskad över denna film. Tydligen mycket våld och inälvor i början, men sedan blir den suggestivt vacker för att avslutas på ett bra och oväntat sätt. Dock finns det bara en scen med kvinnor, och då sitter dessa i bojor...

Marre sa...

Ronny på fyran diggade den också och gav den 4 solar.

Linda K sa...

hanna och marre: jahaja, jag får kanske omvärdera då. men bio blir det inte, inväntar dvd :)

C. Meow sa...

Det där kan bli hur uselt som helst ... Men man kan ju bli förvånad :D

Linda K sa...

camilla: man kan ju alltid titta på mads, från sidan ;D