onsdag, mars 24

Bibliotekarien har läst

Släktet av Guillermo Del Toro och Chuck Hogan

Ruggigare bok får man leta efter. Första delen kunde jag knappt läsa utan att se mörka skuggor i varje hörn och drömma läskigheter. På så sätt är boken häftigt uppbyggd. Och det är ju ofta inledningsvis skräckisar är som bäst, innan det läskiga väl inträffar.

Sen blev det ett väldigt slaktande av människor och vampyrer hit och dit. Lite tjatigt kan jag tycka. Det hade som kunnat korta ner. Kanske fem halshuggningar istället för 20?

Jag tycker iallafall att det är en helt ok vampyrbok, fanghag som jag är. Även om snubbarna i den här boken inte har ett uns av sexighet eller romantik kring sig. Den får en trea.

2 kommentarer:

Marie sa...

Den boken har jag reserverat på biblan efter att jag såg att du läste den, den verkade så lovande för en vampyrälskare som jag! Det var ju trist att det blev ett överdrivet slaktande, men jag ska läsa boken ändå... :-)

Linda K sa...

marie: ja den är absolut läsvärd, om inte annat för den läskiga starten! :)