onsdag, juli 19

Mitt kungarike för en lista

Ge mig en lista för f*n. Har listabstinens och det är ju total listtorka i bloggosfären nu i sommar. Aah där hittade jag en hos mocca. Mersi bokó!

Fem saker jag har i

min frys:
blåbär (nyplockade jajemensan), en miljon portioner mat att ha med till jobbet men jag hinner aldrig ikapp, sonens glasspinnar, de frysta majskolvarna vi skulle haft med till skärgården, isbitar.

min garderob: plagg, plagg plagg, skor och plagg.

min bil: sonen säger pappas bil, nåväl, Bolibompaboken, kartbok (som jag läser fel enligt maken), magasin (när jag också är i bilen), musik, en liten spegel i det där solskyddet i fram.

min handväska: snart pass, piller, pesetas (jamen wtf, hur kul är det att sabba den roliga listan med att skriva joro?), prit (nämen?!), pizza (förlåt, men om sonen äter det i Spanien och det trillar i min väska kan det bli verklighet...)

Men, om det är fem saker borde det vara fem frågor också! Jag lägger själv till
min omedelbara omgivning: kamera, make, bok, dator, drink.

Aah där satt den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Listor är roligt. Titta in min lista övr världshistoriens största profiler också då...

Linda K sa...

aron modig: jag kom jag såg jag beundrade :)