torsdag, mars 2

Kalla mig överambitiös...

...men jag gör stor sak av min vita månad och lägger ut den i vänstermarginalen. Ok för var lyckad dag. Ha ha haaa det gjorde jag bra. Än så länge.

UPDATE: Vad ingår egentligen i begreppet "inte shoppa alls"? Jag menar nog

sånt som hör garderoben till
sånt som hör skohyllan till
sånt som hör smyckesskrinet till
sånt som hör ansiktet till (läs makeup)
sånt som hör en massa annat till

Nä men om man skulle ta och doktorera i ämnet när man ändå är igång ;)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Om du klarar det här blir jag sjukt impad, jag kan hålla mig borta från att shoppa dyra saker, men inte från att shoppa alls :)

Linda K sa...

maria: mja försöka går ju, och nu har jag åtminstone satt lite press på mig själv :)

Anonym sa...

Ha ha ha, någonting tyder på att du har lite abstinens, he he

Anna sa...

Hi, hi, du är seriös alltså... Det värsta för mig brukar vara att antingen skämmer jag bort mig med shopping eller så blir det med dyra chokladpraliner och annat mums som lägger sig som bomull runt midjan istället :-)

Anonym sa...

jag suger, så mycket kan jag säga...

Linda K sa...

hotspot: ja det blir väl några dagar med svåra skakningar och frossbrytning innan jag lugnar ner mig ;)

anna: korkade jag försöker låta bli shopping OCH gott samtidigt, hur ska detta sluta?

hedgehog: HAHAHAHAH gulle!

Anonym sa...

Men why tjejer?! Varför tänker du/ni inte shoppa på hela mars? Har kanske missat hela grejen, men jag tycker det låter tråkigt :)

Linda K sa...

hanna: för att jag inte har några pengar kvar, typ :O

Anonym sa...

Klart godkänd anledning :) Men jag har läst hos andra som mest bara verkar göra det "för att alla andra", så jag undrar var detta startade.. Kanske alla tar efter dig :P

Linda K sa...

hanna: jag blev nog inspirerad av Polly. Grejer sprids verkligen som löpeld i blogosfären! :)

Polly sa...

Hahaha, ja shit, VEM var det som kom på en sån befängd idé? ;)Obegripligt sa Bull.

Än mer obegripligt att det spridit sig över hela blogosfären. Allt jag ville var bara att få balans i lilla plånkan, inte att alla och envar skulle dra på sig tagelskjortorna..

Det var nog här det började...:

http://pollybloggen.blogspot.com/2006/02/vit-mnad.html

Anonym sa...

Haha, tack Linda och Polly, nu vet jag var det kommer ifrån.. Och ja Polly, du har verkligen lyckats sprida din idé! Jag önskar er alla lycka till, jag hade haft svårt att klara det! :)

Anonym sa...

Gud, du kan verkligen vara stolt över dig själv! Jag hade inte klarat en vecka.

Linda K sa...

polly: det är DITT fel, allt är DITT fel! Ha ha ha! :D

hanna: det är bara den 5:e än...

emma: den som lever får se (guuud så gammaldags sagt, skyller på att jag läser Håkan Nessers bok som utspelar sig sent 60-tal, dom pratade så då ;)