måndag, augusti 18

Antingen eller

I morse när jag lämnat dottern på inskolning hojade jag mot jobbet. Samtidigt som jag stack en annan mamma iväg på cykel.

Hon: långt svallande blont hår som fladdrade i vinden, vit blus, somriga jeans, skinnväska över axeln och ett par ljusrosa Swedish Hasbeens

Jag: kort hår som inte syntes under cykelhjälm, neongul jacka, cykelbyxor, ryggsäck med regnskydd över och ett par gamla gympadojor

Lika med hon var så otroligt mycket finare än jag. Så där så hon nästan cyklade i slow motion framför mig. F*n.

Sen drog jag förbi henne och trampade allt vad jag hade. Kan man inte vara snyggast får man vara snabbast.

6 kommentarer:

Jessica E sa...

Jag tänker så här:
1) Ramlar hon så får hon skallskador eftersom hon inte har hjälm

2) Hon skulle inte cykla lika långt som du

3) Cyklar hon långt så blir hon svettig och då kan hon ju vara hur snygg hon vill när hon startar..Svettig är aldrig fräscht om det inte är i en träningssituation :-D

Marie sa...

Ha ha - I am older and have better insurance*.

*Från världens bästa "Stekta Gröna Tomater".

Vesnas vardag sa...

Ha, ha!!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

haha - helt rätt!

Unknown sa...

jessica e: kloka ord från klok kvinna!

marie: ;D

vv: ;)

i will not: eller hur!

mis(s)match sa...

Jag gör precis tvärtom. Cyklar förbi folk i trikåer, helst med klack, men byter ju till arbetspyjamas när jag är framme...