lördag, maj 10

Bebiskändisspotting

Idag fick jag en stund för mig själv inne i staden. Hade ett ärende att stå i*, och då passar man lämpligen på att strosa runt. Passerade ett skyltfönster och såg en bebis som hängde över axeln på sin mamma.

- Hm, det är något bekant över den där ungen, tänkte jag. Och insåg en sekund senare: Det är ju Ilse! Vilket bekräftades när jag såg att hon hängde över axeln på Jennie Hammar.

Jaha vad är det med det då, kan man tänka. Nä, inget alls. Men att känna igen en bebis? Ändå rätt knäppt.

I know you, Ilse. Lånat bild från Jennie Hammars blogg. 

* Till alla ungdomar - ärende att stå i är samma sak som en grej att fixa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såg Ebba von Sydows dotter på Skansen för ett tag sedan. Hon var med sin pappa som jag inte kände igen men det var svårt att inte känna igen Marianne. Även om Ebba inte lägger upp så många bilder är det få andra barn i ullkappor på ett Skansen i minusgrader. Typ inga.

Jessica E sa...

Ha, ha :-D Det var dagens bästa :-D

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Visst blir man förvånad ibland över vilka man känner igen? Men en bäbis, det var roligt :)

Unknown sa...

anonym: ;D

jessica e: :P

i will not: tja, udda åtminstone :)