torsdag, mars 7

Miss eller före min tid?

Äsch då. Sprang på en kollega som kommenterade min tröja.

- Ja det är ju internationella kvinnodagen i morgon så den passar ju utmärkt då också.

F*n, det har jag missat. Jag skulle såklart haft den på i morgon. Då hade den verkligen betytt något. Idag är den bara en... seriegrej.

Men. Jag klarar inte det där med samma tröja två dagar i rad. Inte för att det skulle vara o fräscht. Jag tvättar inte en tröja efter en dags användning, om den inte fått fläckar. Det har inte med hygien att göra. Det har med att göra att jag blir uttråkad. Så tråkigt att se likadan ut två dagar i sträck. När det dessutom finns så många andra plagg i kammaren som pockar på uppmärksamhet.

Nej, jag får stå mitt kast och låtsas som att jag helt enkelt är före min tid. En dag närmare bestämt.


6 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Eller så har du den till jeans och en blus el skjorta under så att det sticker fram en krage....eller så är du före din tid ;-)

Unknown sa...

liten: ;D

Katarina sa...

Ja alltså, det hade ju varit klockrent om du haft på dig den där tröjan i morgon.

Men nu avskyr du ju ordet klockrent så det var väl utmärkt att du var före din tid.

Vilket jag för övrigt insåg att min telefon också var. Eller så var det någon som ringt mig i morgon redan i dag.

Det senare verkar lite osannolikt.

Och egentligen skulle jag bara säga att jag gillar tröjan.

Åsa sa...

Jag köpte den idag och tänkte: Ooo..den blir perfekt att premiära im!! :D

Unknown sa...

katarina: suvve! :D

åsa: u lucky bastard!

Anonym sa...

Finfin tröja! Jag härmar dig och premiärfärdig den imorrn!! :)