onsdag, mars 20

Sabla lilla kjoltyg

Vaf*n, nu får det vara nog. Fick hem en kjol i vad som brukar vara min storlek. Jag drog på den. Fel. Rättelse. Jag korvade den på mig och kunde med nöd och näppe knäppa den. Då såg det inte bra ut.

Det är nu jag på allvar inser att det får vara slut på sötebrödsdagarna. Det är lätt att muttra Vad är det för sabla ministorlekar dom har? men den bistra sanningen är den att strand 2013 är här förr än man anar och då bör dom små storlekarna ha shejpat upp sig igen.

Kjolen? Returnerar och byter till två storlekar större såklart.

7 kommentarer:

mis(s)match sa...

Kanske en tröst att jag oxå upplever att storlekarna på HM ibland har blivit mindre trots att mina gamla plagg i samma storlek passar fortfarande alledeles utmärkt och jag inte har gått upp i vikt!!

mis(s)match sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

mis(s)match: jag vill gärna tro att det är så, samtidigt finns det ett och annat runt maggen som gott kan få försvinna :)

Kicki sa...

Alltid lika förtretligt när det händer, misstänker på allvar en storlekskonspiration mot oss normalsizade personer!

Ida sa...

Då kanske du kan handla i min bloppis den här gången, höhöhö, nej jag skojar bara. Du är fortfarande hälften så stor som jag. :D Jag testar nåt nytt! En bloppis i ett album på facebook, synligt för alla. Borde ju funka tänker jag, som hängt i köp och säljgrupper för barnkläder en del den senaste tiden. Här är den, om du är nyfiken, eller kanske kanske eventuellt känner för att tipsa dina läsare som inte kan ha dina kläder. De brukar bli så glada och handla så bra! :D Här: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151708304551055.1073741826.673246054&type=3
Pöss på re.

Ida igen... sa...

Bättre länk...
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151708304551055.1073741826.673246054&type=1&l=fe0f75dc77

Unknown sa...

kicki: man kan ju hoppas...

ida: ja de tär ju smart. mycket fint!