söndag, mars 10

Bongiorno principessa!

Maken introducerade mig till en podcast i morse. Italienska för nybörjare. Inför sommarens eskapader. Nu kan vi säga typ (och jag översätter för alla som inte tagit del av dels poden, dels våra kunskaper från filmer):

- God dag, jag är prinsessa och heter Marco*. Jag ska be att få en espresso tack. 

* Vi förstår båda att man lämpligen byter ut lärarens namn mot sitt eget, men å andra sidan kunde det ju vara ett äventyr i sig att byta namn för ett tag och på så sätt resa lite incognito.


4 kommentarer:

Sara sa...

oahahaha - jag kom att tänka på den här lilla informationsfilmen, som kan vara bra för er att titta på :)
http://www.youtube.com/watch?v=LM9vcfhgJ3Q

Lova att kolla - den är kort men fantastiskt lärorik ;)

Unknown sa...

sara: HA HA HA, underbar! piss on you!

Betraktelser/Lena sa...

Åh, vad är det för rolig podcast. Den kanske jag kan lyssna på. min sambo har ett hus i italien och han pratar italienska så jag kommer mig aldrig för att lära mig mer än "no parlo italiano"

Unknown sa...

lena: italian 1-1 tror jag den heter. coolt språk men det känns rätt kört att lära sig mer än några små fraser :)