måndag, mars 25

Emoji eschmoji


I showen Älska mig! pratar Alex Schulman om emojis. Om det märkliga med långa haranger med små ikoner som kanske inte säger ett skit om innehållet.

Jag är benägen att hålla med. Ett rött hjärta torde de flesta förstå. Men vad betyder ett grönt hjärta? Ett gult?  Tre blå? Varför naglar och ett nagellack? För att visa att jag målar samtidigt som jag skriver något på Instagram? En Bobby? En bajskorv? 

Och kanske framför allt, vilken emoji ska jag använda för att symbolisera det ord jag så ofta, sällan ironiskt, vill utbrista i: AMAZING!!!

5 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Och jag älskar emojisarna! Bajskorven är favorit, tätt följd av de arga gubbarna. Den som är så förfärad är också kul. Ger liksom en extra schvung i hela konversationen. Jag kan skratta hejdlöst när jag och min kompis sms:ar om våra söner, bajskorven plus bebisen ;)

Katti sa...

B-korven är ju för typ "skit också"
AMAZING blir ju hon tjejen som lyfter händerna över huvudet.

Get in the game Linda, du kommer älska det! #tummen upp, händerna ovan huvud, grönt hjärta

Unknown sa...

i will not: HA HA HA :D

katti: då så... #tjejmedhändernaovanförhuvudet

Sara sa...

Jag o kollegan använder bajskorven o döskallen mycket. Känns likom passande i sammanhanget ;)

Unknown sa...

sara: en bajskorv då och då har ingen dött av. sju bajskorvar, fem olikförgade hjärtan, en man i turban, etc etc ställer jag mig mer frågande till.