fredag, mars 15

Style by Linda K

Hurra, en fråga!

Jag har en klädfråga till dig. Spanat lite på denna kofta men undrar hur man bär den utan att det blir tantigt? Jag snöar in på bara svart och vitt under vilket känns som det kan bli lite trist. Några idéer? Ha en trevlig fredag! /Sandra




Hej Sandra!
Jag blir lite exalterad för ditt tänk rimmar så väldigt bra med mitt klädkammarresonemang nu för tiden. Att smala av stilen och kanske inte explodera i mönsterorgier (jo nån gång ibland, men inte dagligen). Att snarare hålla mig till det jag faktiskt gillar bäst och trivs i.

Här kommer din kofta in i bilden. Klassisk, stilren och elegant. Inte så mycket färg. Älska. Eftersom den här typen av Chaneliga koftjackor är så inne igen tycker jag inte att det är speciellt stor risk att tanten tar över. Om man inte väljer en matchande kjol till. Vilket i och för sig kan utgöra den ultimata gå-på-bröllop-looken...

Jag har ett par likande stickade koftor. När jag spanar på mitt Flickr ser jag att jag använder dom till allt möjligt, och kanske mest till jeans. För lite elegantare kofta/jacka till jeans blir inte tantigt. Svarta, grå, blå, vita - anything goes. Släng på den på en lite mer vardaglig klänning. Till kjol med t-shirt under. Till shorts i sommar!

Grejen tror jag är att mixa ett mer uppklätt plagg med mer softa plagg. Som slappa brallor, ballerinas, t-shirts, jeans. Sen tycker jag mig personligen ha uppnått en ålder när det känns helt ok att se lite mer mogen (annat namn för tant?) ut och kan till och med slänga på ett pärlhalsband för att fullända.

Jag säger: svartvitt äger. Skaffa koftan, Sandra!

UPDATE: Se här fina Frida i en liknande!

3 kommentarer:

Katti sa...

Jag har en annan fråga, till dig som erfaren mamma. Har ni haft balans/springcyklar? Om ja, har du något märke att tipsa om?

Kram

Anonym sa...

Tack för bra tips! Får bli en sväng och prova den tror jag bestämt =)
/Sandra

Unknown sa...

katti: nix, vi har kört med stödhjul på vanlig cykel. sen så småningom av med stöden och öva öva öva, och så sitter det! :)

sandra: gört! :)