söndag, juni 3

Alla baaarnen

Idag har jag varit skäms-mamma nummer 1. Till dagens barnkalas:

  • skrev jag fel namn på kortet till paketet.
  • glömde jag bort att det var maskerad (dottern räddade sig själv med att deklarera att hon minsann var prinsessa!)
  • lämnade jag dottern och åkte iväg. När jag kom tillbaka två timmar sedan verkade alla andra föräldrar ha stannat kvar. Hey, hon är fyra år och mer än självgående! Dessutom hade jag en del att fixa med hemma...
  • sa  jag Säg tack och hejdå till "fel flicknamn" nu till dottern, antagligen när hennes föräldrar hörde. 

10 kommentarer:

typ36 sa...

Jag kryssade i "Gilla". För det här var helt obetalbart fnissigt!

Solrosfrö sa...

Shit happens... ;)

Sara sa...

Bra jobbat ;)

Anonym sa...

Kan hända den bästa av mödrar.....
/Barbro

Unknown sa...

typ 36: ;)

fröet: eller hur :P

hedgehog: tackar! :D

barbro: även mig :)

hallinbloggar sa...

Ha ha, rätt skönt ändå att man är mänsklig!

mis(s)match sa...

Skulle kunna ha hänt mig oxå.

e sa...

Jag skriver inte namn på korten. De få gånger jag kommer ihåg kort. Men det där med att inte stanna kvar. Du gjorde ju föräldrarna en tjänst, man vill ju inte ha alla föräldrar kvar att servera också utöver barnen. Tycker alltid det är jobbigt när föräldrar stannar kvar för man har ändå inte tid med dem.

Vesnas vardag sa...

Ha, ha! Underbart crazy :)

Linda K sa...

alla: :P