onsdag, juni 13

Mitt mellannamn är Älta

Vi är en mycket liten familj hemma ikväll. Jag och dom där två minstingarna. Varma mackor till middag. Vattenmelon till efterrätt. Nu tittar dom på Star Wars (ja dottern har en hang-up på Darth Vader) och jag har äntligen satt mig ner. Den stora frågan nu är:

Hur ska jag ta mig till jobbet i morgon? Jag har ett lunchmöte i stan. Men innan dess ett möte på jobbet. Antingen hojar jag till jobbet och tar t-bana till och från i stan-mötet och hojar hem från jobbet. Eller så bussar jag till jobbet, t-banar till stan-mötet, t-banar hem och jobbar hemifrån på eftermiddagen.

Jag har blivit lätt cykelberoende och skulle gärna välja det alternativet. Å andra sidan känns det väldigt hetsa fram och tillbaka.


6 kommentarer:

mis(s)match sa...

T-bana till jobbet och till stan, lite shopping, t-bana hem, jobba hemma och en liten springtur på kvällen...

Anna sa...

imorgon: cykla till jobbet, tbana till mötet, tbana hem o jobba hemma.
Fredag: buss till jobbet. cykla hem.

Unknown sa...

mis(s)match: hm... tål att tänkas på.

anna: smart! men på fredag ska jag inte vara på jobbet...

Anna sa...

ah - men då har du ju perfekta upplägget på lördagen - springa till jobbet och direkt cykla hem cykeln! :)

Linda K sa...

anna: eh, nä-ä? :D

Anna sa...

Jodå - säg åt kroppen på skarpen bara ;)