torsdag, maj 10

Om man skulle ta och piffa lite

Jag läste just på en blogg där bloggaren hade "piffat lite" hemma. Med små blommor och dutt. Sådär svalt och fint. Och jag ser framför mig hur jag kommer hem på kvällen med två trötta barn, själv svettig och varm efter cykelturen från jobbet. Med mat som ska lagas, grejer som ska plockas, väskor som ska packas, tvätt som ska hängas. Och så vidare.

Vad festligt det vore att då börja "piffa lite" hemma istället. Skutta ut i trädgården och nypa av några söta kvistar och placera dom i Svenskt Tenns ekollonglas (dom funkar till annat än ekollon ska ni veta!). För att sen ställa tre fyra såna på köksbordet och känna att NU är våren här ändå.

Nej jag är inte ironisk. Jag piffar gärna lite. Jag tycker det är hunky dory att andra piffar lite. Just nu är jag själv bara ganska långt från piffarstadiet. Kanske ska jobba på det i helgen. Rent av våldspiffa lite hemmavid?

12 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Vänta bara tills ungen är här....då blir det nog glesare mellan piffen ;-) Hon hade en fin ljusstake ;-)

Anonym sa...

Olika faser i livet kanske...jag är ganska nöje efter att ha lagat middag, skjutsat till fotbollsträning, hjälpt sonen med läxan, pluggat lite själv, diskat och hunnit slänga mig i soffan och kika lite på Greys, sen sover man gott helt enkelt...kanske hinner piffa idag vem vet ;-) fast först ska jag gå och ta och fika med vänner...bättre än piffning enligt mig//Linda

Linda K sa...

liten: ;D

linda: eller hur, och det är ju så det ska vara!

Jenny sa...

Våldspiff låter som grejen! :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Mitt problem är att jag inte har ro i kroppen att piffa förrän alla måsten är gjorda. Och när är alla måsten gjorda? Typ aldrig.

hallinbloggar sa...

Var sak har nog sin tid. En dag kommer du märka att det blir massor av tid till piff : )

Sara sa...

Hemmapiff: Ta bort torkstället från köket och skotta undan 3 miljoner leksaker från vardagsrumsgolvet.
Ekollonvas? Svenskt tenn?
*suckar uppgivet*

Linda K sa...

jenny: jag känner att det skulle bli effektivt så ;)

miss ud: the piff can wait.

hallinbloggar: du menar när jag blir pensionär? ;)

sara: du är inte heller i piffstadiet hör jag.

Jag är nästan som du sa...

Våldspiffa - valt till dagens ord av enhällig jury!

Linda K sa...

agneta: ;)

Anna sa...

länk plis!?!

Linda K sa...

anna: till vad?