torsdag, maj 10

Märkliga maj

Jag börjar känna en viss oro. För våren. Det är inte mycket med den än va? Ska det inte börja bli varmare och soligare så här dags? Eller är det jag som är otålig?

För att smälta in mer och visa att jag faktiskt är uppväxt på landet slänger jag nu ur mig några passande väderfloskler som jag tycker mig höra år efter år efter år efter... :

- Det är bra att värmen inte kommer för tidigt, tänk vad allt blommar över snabbt annars!
- Det behövs regn! Tänk på växtligheten/gräsmattorna/skörden!
- Vi fick 100 millimeter (eller är det milliliter?) på en kvart igårkväll.

2 kommentarer:

Minna sa...

men idag har det väl varit jättefint? varmt och inget regn, både här i söderförort och city.

Linda K sa...

minna: ja idag blev det varmt och skönt. och regn. jag tycker det ska ta och somra till sig på allvar nu jag :)