onsdag, maj 30

Solskydd för små

TÄVLINGEN AVSLUTAD!

Visste du hudcancer är den cancerform som ökar mest i Sverige? Idag drabbas 40 000 svenskar varje år och hudcancer skördar fler dödsoffer än trafiken. Våra barn är de som är både mest utsatta för solens strålar och mest känsliga för solexponering - hela 80 procent av våra solskador uppkommer före 18 års ålder. Riktigt små barn har nästan inget skydd alls mot solens skadliga strålar och ska därför aldrig vistas i direkt solljus.

Som tur är finns det flera sätt att skydda sig och sina barn, så att alla kan njuta säkert av solen. 1177.se – Sveriges nationellt samordnade sjukvårdsrådgivning - har satt samman en ”sommarguide” med bland annat viktiga råd om hur du skyddar ditt barn i solen så att hela familjen skall kunna njuta av en skön sommar.


Jag har fått ett sommarkit för barn att lotta ut! Vill du ha ett sånt till din unge, lämna namn i kommentaren så drar jag en vinnare på söndag.

Soliga hälsningar
Hon som skriver i bloggen

48 kommentarer:

Pudding sa...

Jag vill gärna vara med i utlottningen!

Amanda m 3 sa...

Önska gärna vara med i utlottningen :-)

Atomflickan sa...

Jag vill också ha ett sånt.

TeachMom sa...

Åh, jag vill också vara med!

Sara sa...

Jag med!

Sanna A sa...

Här är en till som vill vara med i utlottningen!

Sara F sa...

Ytterligare en mamma som vill vara med i utlottningen för att skydda underbara dottern Vilmas fina hud.

Hoppas på tur!

Malin H sa...

Det skulle jag uppskatta till mina killar :)

Lina sa...

Åhh, jag är med!

Kram Lina

Sofia sa...

Vilket perfekt sommarkit! Jag är med :)

Anna Peterson sa...

Jag vill vara med!

Mita sa...

Ooh, jag är gärna med!

Anonym sa...

Jag är gärna med i utlottningen, så kidsen får solskydd!
/Christina MH

Frida sa...

Yey, vilken superbra utlottning, jag är såklart med!
/Frida

Anonym sa...

Jag och sonen är på! Hoppas på tur (och solsken heeeela sommaren)!

/Christine & Harry

Minna sa...

Jag vill vara med.

Alexandra S sa...

Håller tummarna att just jag vinner ;)

yllet sa...

Jag vill vara med!

Anna H sa...

Usch, på detta område slarvar vi. Jag är gärna med i utlottningen.

Unknown sa...

Vill gärna vinna!
Marie

mamma m sa...

Vi är gärna med och tävlar, har ena riktigt vampyrbleka barn. De har ärvt sin mors fantastiska finska pigment:)

Anonym sa...

Jag är med! / StinaC

Sara sa...

Vi vill tävla :)

//Sara & Wilmer

Hanna F sa...

Jag är gärna med i utlottningen!!

/ Hanna

Marina sa...

Låter ju som den perfekta saken att vinna inför sommaren, vi är med och tävlar :-)

Laila och Johan sa...

Jag är på! Bonuskiddet behöver skyddas ;)

JessicaTH sa...

Vi är oxå gärna med i utlottningen!
/Jessica & småbusarna

Camilla sa...

Tack för chansen att vinna

Anonym sa...

Hejsan,

Jag vill gärna vara med :-)

/Ylva S

Karin sa...

Åh vad fiffigt! Hoppas hoppas hoppas!

Anna H sa...

Jag vill vara med! En bra kampanj som jag tror det stort behov för!

Kajsa sa...

Halloj halloj, jag är gärna med och tävlar, hälsar Kajsa (radhustankar.blogspot.com)

:-)

Anonym sa...

Har 4 blekfisar här hemma så ett solkit skulle göra sig väl här hemma =)
Håller tummarna!
Mvh
Mia O

EmmaM sa...

En sån vill jag gärna vinna!

Åsa sa...

Åh, det verkar ju bra till grabbarna!

Moa sa...

Jag vill gärna vinna till mitt lilla troll <3

Linda J sa...

Hej.

Jag & min lilla kille vill vara med!

/Linda & Carl

Anonym sa...

Oh, till mina två små älskade kusinbarn!

//JenniP

Anonym sa...

En till som vill vara med! Vore kalasbra till liten Olle ju. / Karin S

Anonym sa...

Jag är också gärna med!:)
/mickis

Anonym sa...

Jag vill vara med..

//Hanna A

citysommar@hotmail.com sa...

Låter ju toppen för en bekvämis morsa som jag :)

Emma K sa...

Åh vilket perfekt sommarkit! Ett sådant vinner jag gärna till min snart fyraåriga lilla snäcka!

Maria sa...

Ja,jag vill också!

Lisa O sa...

Jag är hudcancernojjig och vill gärna vinna sommarkitet.

Anonym sa...

Carolina Mårtens :o)

dundermei sa...

Väldigt gärna! Vi skulle behöva preppa lite mer för sommaren, jag och lillan.

Maria m. 2 små grabbar sa...

Jag vill gärna vara med