måndag, maj 14

Och vice versa?

Om man har tid hos tandläkaren och inte dyker upp får man böta. Om dom ringer från tandläkaren 20 minuter innan man har tid och säger att tandläkaren är sjuk, vad händer då? Jag har missat en och en halv timmes arbetstid, ersätter dom det?

Sitter i telefonkö just nu för att få svar...

UPDATE: Nej såklart blir jag inte kompenserad på något sätt. Hade jag däremot ringt 20 minuter innan och sagt att jag var sjuk skulle jag bli ersättningsskyldig. Jag får gärna "huvudkontoret" och framföra klagomål, men det kommer inte att hända ett skit.

Sådär ja, nu blev jag förbannad också. Och passar därför på att be Folktandvården att ta sig i dalen.

8 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Eller hur. Jag avskyr att bli avbokad. Det gäller även privat faktiskt.

Jessica E sa...

Ja det är ju helt sjukt!!

Linda K sa...

miss ud: ondskans budbärare är vad dom är!

jessica e: !

Pudding sa...

Ja, vad ska man säga...det är så "deras" system funkar.

Logiskt eller rätt/rättvist? N.O.!!!

Susanne sa...

Herregud byt byt byt!¨

Mvh dotter till två privattandläkare

Linda K sa...

pudding: helt klart "intressant".

susanne: ja man funderar ju...

Librarybeth sa...

Meeh!! Och så älskar jag uppmaningen "ta sig i dalen" - (när man är toksur!) det används på tok för sällan.
Uttrycket alltså.

Linda K sa...

librarybeth: jag ville verka någorlunda sansad trots allt ;)