tisdag, november 1

Tips någon?

I eftermiddag har jag en drös ansökningar att gå igenom. För att kunna göra det ostört tänkte jag dra mig in till stan och inta lämpligt fik. Men, jag har fått kortslutning och kommer inte på något bra ställe. Mina krav är blygsamma:
  1. Det ska finnas gott kaffe.
  2. Det ska finnas bekväma stolar/fåtöljer/soffor.
  3. Det ska vara centralt i stan (och då menar jag Stockholm).
  4. Det får gärna vara någonstans där en massa folk flanerar förbi (för min själsliga inspiration och allmänna välmående).
  5. Det behöver inte vara världens skrik-och-skränställe (ni vet, jag närmar mig medelåldern).
Tips någon?
All I wanted was a lousy cop of coffee...

UPDATE: Jag kom just på det! Sätter mig högst upp i PUB-huset.

6 kommentarer:

Anita sa...

Ja, fiket i Akademibokhandlen på Mäster Samuelsgatan :)

J. sa...

Kaffeverket vid korsningen Sankt Eriksgatan/Torsgatan!

Peace in mind sa...

Så typiskt mig att blanda mig i...

Jag säger också Akademibokhandeln, sånt bra flow där och lite librarish.

Jenny sa...

Nya espresso house vid ingången till nk, den längst ner vid pennor och papper. Vet du?

Linda K sa...

alla: tack för braiga tips! jag kom just på ett bra ställe själv också :)

mis(s)match sa...

Farligt nära shoppingen...