onsdag, november 23

Fråga kolon

Jag ska resa en smula. Över en helg sådär. Vi ska strosa runt en massa.

Så jag ältar väska. Storleksmässigt. Ska jag ta en mindre väska där bara det nödvändigaste (plånbok, mobil, kamera, tusen småsaker) ryms, så att jag slipper släpa på nåt stort? Eller, ska jag välja modell större där allt ryms (inklusive eventuell shopping)? Maken har en tendens att vilja stoppa ner sina pinaler i min väska. Man-bag tilltalar honom inte.

Jag tänker att en Longchamp eller Mulberry Mabel är en mindre väska, och att LV Neverfull är en större.

Ni fattar ju storleken på mina problem...
Kanske... alla tre!?

11 kommentarer:

Silje sa...

Mabel og Neverfull, to die for!

Mikaela de Ville sa...

Kan du inte ta Mabel och knö ner Longchampen ihopvikt i den. Om utifall att (eller när... ;o)) du shoppar?
Det där med män som stoppar ner saker i väskan på en är för övrigt ett gissel. Min har en förmåga att göra likadant. Men han brukar iofs erbjuda sig att bära lite om han petat i något tungt (typ systemkameran), vilket gör att man kan fråga sig varför han inte kan ha en man-bag från början?!

Anette sa...

Detta är en stor och mycket viktig fråga! Att komma iväg med fel väska är förödande!
Jag röstar på stor väska och att du vid behov kan låta maken bära den. Det kommer inte att se så "chickt" ut, men ibland har man inget val...

Hoppas du inte behöver våndas för länge!
Många hälsningar

Linda K sa...

silje: :)

mikaela: här beror det på vilken väska jag har. han bär icke en "för kvinnlig väska" ;)

anette: ha ha, ja neverfull går ju att minska ner lite, och den väger inte så mycket. vånd vånd...

Anonym sa...

Helt klart Neverfull. Bra som handbagage, lätt, sitter skönt på axeln, kan fyllas med mkt nya trevliga inköp:-)
Sen kan du väl alltid få plats med en mindre väska till kvällen?

/
Sara

Sara sa...

Longchamp - om det är dåligt väder behöver man inte vara rädd att väskan blir förstörd :)

Anonym sa...

Hm, gillar inte alls Longchamp så jag röstar för LV + en mindre :-)

//Vera

Linda K sa...

alla: and the ält goes on...

Kristina Nilsson sa...

Jag tycker det är vikigt att kunna stänga väskan ordentligt så det i alla fall känns som om ingen kan stoppa ner handen in den... jag vet inte med LV men Longchamp har som bekant en ordentlig dragkedja! Jag röstar därför för Longchamp och Mabel (för den är sååå fin). /Kristina

Linda K sa...

kristina: du har rätt, stängbar väska är bra, särskilt när man turistar.

Anonym sa...

Vart ska ni åka? Jag är i Rom nu skönt väder god mat men dålig shopping. Jag har problem med att alltid ha förfina kläder med;) ewac