måndag, november 21

Hej(då) glitter!

Alltså, jag kan ju få för mig att jag ska ha en sån här klänning (Hej Pål Paljett!). Samtidigt som jag inser att det ska jag ju inte alls. Why? Here´s why:
  • Jag har ingen användning för den. En dag ska jag visa alla klänningar i min klädkammare som är väldans fina och som jag inte har användning för.
  • Den är mer gjord för en spenslig tjugoåring än för en mindre spenslig soon-to-be-40-åring.
  • Den är kort, ack så kort.
  • Den kommer bergis att tappa paljetter i massor.
  • Den är apcool.
  • Den är helt överkomlig i pris.
  • Den vore ball att lägga till samlingen i klädkammaren.
  • ... vänta, har jag börjat rada upp fördelar med den nu? LÄGG AV!

17 kommentarer:

mis(s)match sa...

Kan man överhuvudtaget sitta med en paljettklänning utan att paljetterna ramla av?

Linda K sa...

mis(s)match: nä. jag ser mig själv stående på cocktailpartyn. jag har massor av cocktailpartyn inbokade framöver.

inte.

Silje sa...

Og jeg, med mine svære lår går og fantaserer om paljett-brallor fra malene birger...

Nei nei nei, aldri i denne verden vil jeg noensinne kle det eller ha en anledning til å gå med det. Hvorfor skal jeg da tenke på de?

Linda K sa...

silje: paljettbrallor vore ÄNNU häftigare! :D

Anonym sa...

Snälla modeguru, om du hittar paljettbyxor berätta om det i bloggen! Jag tror att det är exakt det jag behöver:)
/petra

Anonym sa...

Den skulle passa perfekt i er Walk in.. / nel

Rosie sa...

Förstår hur du tänker men det är ju assnyggt och jag tror/vet att du skulle bli en kalaspingla i denna blåsa:) Pigga upp en fredagkväll om inte annat...:)

Kära Syster sa...

Haha, du är ju för rolig...

/Anna

Angelica sa...

Funkar väl utmärkt till en förskolehämtning framöver? :)

Att ha det gott sa...

Dotter vill ha en till nyår
Var finns den här

Linda K sa...

petra: ja mitt barn :)

nel: ;)

rosie: bara det att fredagkvällarna tillbringar jag hemma i soffan. halvskönt med tight paljettgrej då :P

ann: I aim to please :)

angelica: jihoo vad snacket skulle gå. VA HAR TILDES MAMMA BÖRJAT FNASKA? :D

att ha det gott: märke vila. jag såg den på nelly.se :)

Rosie sa...

Jo det är samma här med fredagar, men det kanske skulle bli lite mer fest där i soffan, men håller med dig, nog inte så bekvämt..:)

Sara sa...

Paljetter är ändå alltid paljetter - och det är fint :)

Linda K sa...

rosie: paljetter i vinet och sånt...

sara: i sanning!

Mrs J sa...

En visning av alla väldans fina klänningar som inte används skulle kunna bli en fin adventskalender för dina läsare!

Tyvärr var klänningen apcool! Tänk dig den till superfyndskorna. Du ska ju ändå bara sitta och sippa cocktails, inte dansa liksom ;-)

Linda K sa...

mrs j: ha ha, kul idé! jag har nog faktiskt klänningar så det räcker :D

ja tyvärr...

Vesnas vardag sa...

Den där plajettklänningen har jag klämt på i mitt lilla centrum. Den är mjuk och paletterna trillar inte av. :)