måndag, oktober 10

Vi har pratat om det där (mycket)

I helgen pratade maken och jag om Medelåldern. Efter middagen med ett glas vin i högsta hugg. Jag vet inte vad det är med mig och Medelåldern. Jag gillar den inte. Jag tycker att den låter tråkig och... medelålders.

Min man hävdar att jag blir medelålders när jag fyller 40 (om 115 dagar). Jag menar att så icke är fallet. Jag är inte redo för Medelåldern. Enligt min mening kommer jag inte att vara medelålders förrän tidigast 45, men antagligen inte förrän jag fyller 50. Då kan vi eventuellt snacka, Medelåldern. Inte en dag tidigare.

15 kommentarer:

Peace in mind sa...

Du har fått det helt om bakfoten. Medelåldern är den bästa åldern, allt kul händer då. Typ. Jag lovar.

Kära Syster sa...

Ja, snälla kan du inte vara medelålders? Du är ju den absolut coolaste snart-40-åringen och kan man bli som du när man blir medelålders har man mycket att se fram emot! Så: Medelåldern är det nya svarta by Linda K? Pliz? /Anna

B-M sa...

Tycker "medelålder" är ett tråkigt ord, hitta på ett bättre någon? Annars är 40+ helt klart bäst!! Kroppens förfall är ju inte så kul ;), men inre styrka, mogenhet, säkerhet, erfarenhet, allt detta har man vid 40+ och det är bara toppen. Man är bokstavligen mitt i livet!

hälsar B-M, 43

Linda K sa...

pim: ja det är ju 5-10 år tills jag kommer dit, så jag får väl vänta och se ;)

anna: jag är gärna cool 40-åring, men medelåldern får vänta ;)

b-m: word! vi får hitta ett annat ord :)

Åsa sa...

Jag fyllde 40 förra åter, och jag känner mig inte medelålders för det... Fast vi kanske skulle ta och ändra på det. Göra "medelålders" cool liksom?
Vilka är med på det?

Linda K sa...

åsa: jag är med! fast vi borde kalla det nåt annat håller jag fast vid?

Åsa sa...

Guldåldern..?

Anna sa...

men det betyder ju bara att man är hälften så gammal som medellivslängden :)

Linda K sa...

åsa: ;D

anna: ha ha ha! eh?

skåneanna: jag tänkte bli ca 110 år.

Librarybeth sa...

Det e lugnt, man vänjer sig... värst är kroppsförfallet. Knakande knän, överarmar som inte ser ut som när jag var 22, mer kamp med vågen vill du att jag ska fortsätta? ;)

Linda K sa...

librarybeth: tack jag märker redan av det där. brr...

anna of sweden sa...

Sjävl tror jag att medelåldern alltid är fem år framåt i tiden. Och det kommer jag att fortsätta tro tills jag är 90. :)

Linda K sa...

anna: underbar inställning! jag hänger på :D

Mrs J sa...

Jag vill helt klart vara på Annas lag :-D

No-one sa...

Word!