fredag, oktober 28

Ord är överflödiga

Alltså DHL...

*svär tyst*

3 kommentarer:

A sa...

Jag håller med. Så himla mycket håller jag med. "Vi kunde inte ringa upp dig för vi hade inte ditt nummer" fick jag höra, fast numret stod med två centimeter höga bokstäver en centimeter ifrån min adress, som de ju uppenbart sett och läst. Sen kom vi överens om att de skulle försöka igen på onsdagen. Klockan tolv på TISdagen ringer min mobil: "Nu är vi här med ditt paket!" DHL är högst troligt en förkortning för inkompetens på något obskyrt djungelspråk

Helena S. sa...

TNT är likadana. Lapp i brevlådan: "Vi försökte leverera ett paket till dig men du var inte hemma". Tittar på klockslaget: 11.15 en vanlig fredag. Nä, de flesta ÄR inte hemma då. Och grejen är att jag kunde ha varit hemma OM DE HADE AVISERAT SIN ANKOMST! Har nämligen bara en kvart hem från kontoret. När ska någon driftig människa i transportbranschen starta ett företag som levererar till privatpersoner på kvällstid?

Linda K sa...

anna: dom har missat det där med kunden har alltid rätt.

helena s: jag upprepar det jag skrev till anna ovan. idoiter, som hasse alfredsson skulle sagt.