måndag, oktober 24

"Den som spar han har (bajs)"

När vi hängde i biblioteket i helgen plockade jag på mig ett gäng böcker till dottern. Allt som har med bajs att göra är populärt hemmavid, så jag grabbade Bajsfesten. Det var först hemma när det var dags att läsa som jag upptäckte att författare till boken är Alex Shulman. Och den är fantastiskt rolig! För vuxna, that is. Dom detaljrika bilderna av Amma Adbåge är halva nöjet, den andra halvan är Schulmans knäppa och underhållande sätt att beskriva dialogen med sin dotter.

Jag skrattade högt under läsningen. Dottern såg mest förundrad ut och konstaterade på slutet att man väl inte får bajsa på sina föräldrar? Och i taket!

- Alldeles riktigt, sa jag och försökte sluta skratta.

3 kommentarer:

Camilla sa...

Den måste jag låna/köpa! :)

Linda K sa...

camilla: ja den är helt fäb! :D

Linda K sa...

camilla: ja den är helt fäb! :D