fredag, augusti 12

I min lilla lilla värld av Svenskt Tenn

Jag gillar Svenskt Tenn på gamla biografen Astoria. Det är litet, kompakt och mysigt. Och vackra ting överallt. Jag kom dit för att skaffa nya underlägg till matsalen. Och kom därifrån med lite annat smått och gott. Joråsåatte...
Världen! Och elefanter till barnen.
Den fina Hortuskrukan i mässing har jag trånat efter i en miljon år. Tyckte det kunde vara dags nu.
Maria Håård formgav den här vasen 2009, lagom liten för de första vårblommorna. Med förlaga i Estrid Ericsons ekollonglas görs vasen ur samma glasmassa men för att få den lilla formen slutar glasblåsaren blåsa när vasen bara är hälften så stor.

Kärlek. 

13 kommentarer:

LindaKFan4ever sa...

Lycka var när de där krukorna kostade 0 kr i deras webshop. Jag beställde raskt 12 stycken och köpet gick igenom! :)
Men dessvärre fick jag ett samtal nån dag senare..

Tycker fortfarande att de hade kunnat sälja dem för utsatt pris! :)

Lady Boss.. sa...

Mycket fint. Och roligt att få en sneakpeak från ditt hus!

Åsa sa...

Fast... skall man vara petig är det ju inte världen... det är ju bara europa... Fast snygga är de!!

Åsa sa...

Aha... nuuu ser jag! Det är olika världsdelar på de olika underläggen.... sorry

Linda K sa...

lindakfan4ever: ameh! :D

lady boss: :)

åsa: ha ha, en världsdel för varje. det är två till :)

Linda K sa...

lindakfan4ever: ameh! :D

lady boss: :)

åsa: ha ha, en världsdel för varje. det är två till :)

Vesnas vardag sa...

Vilka kap! :)

Linda sa...

Vilka fina! Den där lilla vasen var ju bara för fin alltså.

Linda K sa...

vv: kap och kap, dom var inte direkt på rea ;) men fina grejer är det!

linda: jag blev helt störtkär i den lilla knubbiga.

qi sa...

Var inne på Svenskt Tenns hemsida och har bu beställt en liten fin vas jag med. Fast jag kunde beställt hur mycket som helst, för hur mycket pengar som helst! Men jag har skrivit en önskelista i alla fall...

Linda K sa...

qi: bra början, den är kalasfin! :)

PiaL sa...

Finfina inköp! Men jag kan ju inte låta bli att bli nyfiken på bokhyllan som skymtas i bakgrunden på första bilden...den ser jag gärna mer av. Kan du inte lägga ut en bild?

Linda K sa...

whyred: kan väl ordnas :)