onsdag, augusti 17

Drömmar om ett leende

Jag tittar på dokumentären Drömmar om ett leende. Hjälporganisationen Smile reser till Etiopien för att opererar 100 barn och vuxna med ansiktsmissbildningar, framförallt läpp- och gomspalt. Underbar och tragisk på samma gång. Det är så många som behöver hjälp. Flera barn är så små och smala och sjuka att jag konstant blinkar tårar. Att något som alla får justerat här hemma i unga år nästan aldrig åtgärdas där. Vilket får utanförskap, skam och mobbning som följd.

Man kan hjälpa till. Det tänker jag göra. Du också väl?




5 kommentarer:

Anonym sa...

Har också sett dokmentären, tyvärr kunde de inte hjälpa alla men många fick hjälp till ett bättre liv. Just nu går min hjälp till barnen som svälter så skänk gärna en slant till dem med.

På tal om mobbing och skam så är du inte så mycket bättre, tänker på kvinnan du hängde ut. Att du inte själv känner att du kränker någon annan (kan tänka mig att du tror att ingen känner igen henne bara för att hon tittar bort är helt fel) så är du så mycket drygare än vad jag trode.

Anonym sa...

Självklart skänker jag en slant! /Sandra

Linda K sa...

sandra: fler leenden! :D

Jenny sa...

Åh vad jag grät när jag såg förra omgången av de dokumentärerna. Så många känslor...

Linda K sa...

jenny: eller hur!