fredag, augusti 26

Drillad säljare

Det ringde en mycket trevlig man och försökte få med mig i det där grannlotteriet bla bla bla. Jag berättade från början att jag inte är intresserad, men han var så tapper och försökte på nytt och på nytt.

- Den här verksamheten är kopplad till 35 välgörenhetsorganisationer...
- Jag stödjer flera såna på annat sätt.
- ... jaha, ja jag tänkte slänga med två påslakanset också om du...

Här var jag tvungen att börja skratta. Och för fjärde eller femte gången säga att jag inte vill vinna pengar tillsammans med grannarna. Han insåg det hopplösa i situationen och vi önskade varann trevlig helg och la på.

Kanske om han hade lockat med ett par fräcka skor...

4 kommentarer:

Lene sa...

Hehe, fin du, som tar det med godt humør :)

Du har en link på siden din; www.byjahren.no - den virker ikke.. jeg ble så nysgjerrig, hva er det/har det vært? En butikk?

Linda K sa...

lene: :)

oj den har visst försvunnit. det var en butik för fina hårgrejer: http://www.facebook.com/group.php?gid=112081312068&v=photos&so=0

kanske har den upphört?

Lene sa...

ah, jeg husker den faktisk. alltid interessert i butikker med .no-domene på svenske blogger :) Du er kjempefin på håret btw, dagens fra grønan = perfekt hår!

Linda K sa...

lene: tack rara! :)