onsdag, augusti 17

Slipping through my fingers

På måndag börjar sonen första klass. Helt märkligt. Han var ju liten nyss! Och nu är han en smal lång 7-åring som älskar lego, tv-spel, som retas med lillasyster och dyrkar sina stora syskon, som säger Jag älskar dig mamma dagligen, som kan börja gråta om han tvingas äta en klyfta tomat eller bröd med frön på, som ibland fortfarande vill bli buren uppför trappan (för att det är mysigt), som kan läsa och knyta skorna själv, som tycker det är jättehäftigt med dinosaurier, som spelar fotboll och bandy så fort det går.

Mitt första lilla barn. I skolan. Jag hoppas det tar ett tag innan matten blir så komplicerad att jag inte fattar någonting. Nåja, upp till trean hänger jag nog med ;)

11 kommentarer:

Sara sa...

Det var i trean som jag tappade matten, när dom hade i läxa att räkna översteg med plus ;)

Peace in mind sa...

...och min lilla minsta fyllde 18 häromdagen...kan gå på krogen och dricka öl, och en massa annat vuxet...

Herregud så fort tiden går, tur att vi inte åldras i deras takt:)

Linda K sa...

hedgehog: ;D

pim: nej vi har ju alldeles avstannat :D

syster A sa...

Min lilla bebbe började 6-års för 45 min sedan! Såg honom stolt cykla iväg med pappa med sin nya fina lilla ryggsäck redo på ryggen. Jag dog lite då.

Stoppa gärna tiden lite känner jag!

Linda K sa...

syster a: dom är så fina! :D

Alexandra sa...

Åh!

Minna sa...

Åh! Det kan var dramatiskt att äta tomat, det kan det! Hoppas att han slipper det i skolan.

Linda K sa...

alexandra: :)

minna: där tvingar dom säkert inte :)

Anonym sa...

Min första börjar också i skolan imorgon. Undrar vem som är mest spänd -hon eller jag... ;) Tror inte hon sovit en riktigt bra natt på en vecka, så just nu känns det bara SKÖNT att dagen D snart passerat.
Men nog sjutton har de här sju åren gått snabbt!!
/mickis

Linda K sa...

mickis: sonen är märkligt cool. fast skönt att han inte tycker det är för stor grej. heja dom! :)

nattvinge sa...

Oj, jag som tycker att det är jobbigt bara att veta att det är sista året på dagis nu. Hon kan ju så mycket redan. Liten broms på det... liten liten liten... inte?