tisdag, maj 4

I am a woman I am

Jomen just ja. Vi var på ett möte idag. Där vi fick tips och råd om allt vad försäkringar och pensioner och sånt (tråk) heter. Den lite äldre mannen var på intet sätt otrevlig men vid flera tillfällen lyckades han förolämpa mig utan att antagligen vara medveten om det.

Jag hade svårt att inte skratta när han gravallvarligt sa till min man:

- Linda är väldigt billig, hon är yngre och hon är kvinna.

Vid ett annat tillfälle berättade han för mig att jag gjort ett bottennapp lönemässigt när jag valde yrke. Och skrockade till min man:

- Hö hö det finns väl knappast någon på ditt jobb som tjänar som Linda?

Nåja. Jag tog inte särskilt illa upp. Han förstod väl inte bättre. Och vi fick en hel del bra hjälp. Men jag hoppas att han är fett hunsad av sin fru hemma.

10 kommentarer:

Sara sa...

Du skulle sagt åt honom på skarpen, typ: Talk to BAKSIDAN of the hand.

Eller nåt :)

Linda sa...

Ha ha...det hoppas jag också!

Karin sa...

Ja men vad in i...
Vad tjatigt med folk som ska raljera över att man som bibliotekarie har valt ett så uselt betalt yrke. Jag har också mött detta. Till slut känner man bara för att säga "Ja ja men får du ens betalt för att vara en surk*k?"

Camilla sa...

oj, jag hade nog blivit galet irriterad. vilken gris.

mafo sa...

Men vilken idiot

Vesnas vardag sa...

Är idioten gift med? Stackars frun...
Billig, yngre och kvinna...jag hade f-n malt honom i en köttkvarn...

Amanda sa...

Billig??

Linda K sa...

alla: det var så uppenbart att han inte fattade att han förolämpade så jag tyckte nästan synd om honom.

vesnas vardag: vigselring hade han i allafall...

amanda: ja i samband med att vi pratade försäkringar, jag är billigare att försäkra än min man typ. men det lät ju ganska prosituerat ;)

Sara T sa...

Billig?? :D Var det din lön han syftade på då? Som du säger han verkar inte veta bättre... men ändå...

Linda K sa...

sara t: jag är billig att försäkra jämfört med min man. eller så menade han att jag är en liten slampa ;D

skåneanna: ja vilka små luder vi är :D