torsdag, maj 6

Hej Marit! Och alla andra coola.

Idag har Marit namnsdag. När jag gick i skolan var Marit en av dom coola poppistjejerna. En av dom som var tillsammans med dom snyggaste snyggkillarna (dom bytte för övrigt ganska ofta partner med varann, dom coola poppistjejerna och dom snyggaste snyggkillarna) och som hade döläckra mockastövlar mitt i kallaste vintern när jag själv tvingades ha snow joggers.

Jösses jag både skrattar och blir lite deprimerad när jag tänker på den tiden. Jag var såklart inte en cool poppistjej. Inte en tönt heller, men någonstans mittemellan. En gång i vuxen ålder träffade jag han som var snyggaste snyggkillen i skolan, på nåt uteställe i min barndoms stad. Snyggaste snyggkillen som man nästan kräktes när man såg. Han var fortfarande väldigt sevärd, men det roade mig rätt fett att han verkligen inte hade talets gåva. Det som kom ut lät tvärtom ganska IQ-befriat. Nåja, vi hånglade lite iallafall.

En liten seger för mittemellantjejen!

UPDATE: Ja men så här är det ju.

14 kommentarer:

Peace in mind sa...

du vet den där kurvan...för skolsnyggona har det bara gått neråt, och vi andra (läs du o jag) peakar nu:)

Kram o lycklig resa om det nu är nu i helgen du far...eller så är du bara jävligt het på att packa och reser om några veckor?

Kram

Garderobenmin sa...

Håller med peace in mind ang kurvan, tror för övrigt att den vände nedåt ganska snabbt för snyggosarna, toppar man vid 16 är det liksom svårt att gå någon annan väg ;-) Muahahahaha!

malla sa...

Håller def. med om den där kurvan! Dessutom verkar de som var coola ha fastnat i något slags 80-tals (mina referenser då..) mode när det gäller kläder och frisyrer, som inte är dugg coolt numera. Kanske har de även fastnat i högstadie/gymnasieåldern - de har alltså varken blivit klokare eller snyggare! Som vi andra då! ;D

Nilla sa...

Jag kommer genast att tänka på Fredriks snygghetsteori:
http://www.tv4play.se/noje_och_humor/solsidan?videoId=1.1541581

Linda K sa...

alla: jamen ni har ju rätt! jag gillar johan rehborgs teori och hur han visar med en gammal parasollpinne :D

tant t sa...

Japp, den snygghetsteorin stämmer ju så himla bra! :) Kram från ännu en (fd :) mittemellantjej

Jessica E sa...

Ha, ha verkar vara något 70-talist fenomen fast i vår skola hetta hon Merit :-D

Kan bara hålla med, jag tilhörde också mellan-tjejen klicken som hade mest kompisar bland killarna och som inte hörde till någon grupp..Var på återträff (20 år sedan vi slutade 9:an) och kan bara instämma. SNyggosarna har fastnat i högstadie tiden då livet centrerade runt dem medan vi andra har gått vidare i verkliga livet där man inte (oftast inte..) värderas främst efter om man har Samantha Fox bröst och de senaste Levis-jeansen samt om man var dyngrak i helgen :-D

Linda K sa...

tant t: kram :D

jessica e: ha ha ha klockrent :D

Sara T sa...

Hmm vad hette poppistjejerna i min skola... inte var det Marit ivf. Johans teori var ju klockren. Verkar stämma i många fall. Ivf efter vad jag kan se på facebook. Har svårt att värdera mig själv, men vissa av de tjejer som knappt märktes har verkligen blivit otroligt vackra och framgångsrika!

/Förmodligen också någonstans på medel i högstadiet :)

Linda K sa...

sara t: ah, det är på facebook man ska kika :D

Hanna sa...

Här i Göteborg hette man Anneli, Jeanette eller Anette om man var snyggos. Killarna hette Tommy, Jonny eller Micke. Vi andra hette Hanna och Sara och sån't. Nu är vi jä..igt heta! :)

Linda K sa...

hanna: ha ha, ja namnen säger en del :D

Anonym sa...

Ha ha det var verkligen roligt att läsa! Du har väl ramat in dollar sedeln du fick av oss.
Kram Kattis

Linda K sa...

kattis: HA HA HA!! såklart, jag har den under kudden varje natt :D kram!