torsdag, mars 12

Mun eller näsa?

Läste om bajspåsar hos Minna och måste bara förmedla detta.

Vi har också bajspåsar hemma. Naturally. Bebbe, blöjor, bajs. Bajspåsen sitter i en sån där tunna med lock. Dagligen blir påsen full och byts. När tar upp påsen för att knyta ihop den frigörs, ja ska vi kalla det "en viss odör"? Och här går mina och makens åsikter isär. Jag resonerar som så att jag slutar andas genom näsan och därmed slipper stank... odören. Maken tittar förskräckt på mig och säger:

- Men då får du ju bajspartiklar i munnen!

Han gör nämligen tvärtom, stänger munnen och andas med näsan. Vadå bajs i munnen? Jag har inte direkt ansiktet nere i påsen. Det man inte ser..., resonerar jag och fortsätter men min munandning.

18 kommentarer:

Mie sa...

Ha ha åhhh jag känner igen!
Jag resonerade precis som du o stängde till näsan för då kändes det betydligt bättre..
Mannen sa förskräckt:
-Det är väl ännu värre att få in sk...en i munnen!
Män!

Linda K sa...

mie: ja vad är det med dom? ;D

Anonym sa...

Ha ha - exakt så säger min man :). Tänk om det faktiskt är en könsskillnad här? Förresten, kul att se en hissbild igen!

Minna sa...

Hellre näsa än mun.
Fast jag kniper igen båda!

tant t sa...

ha ha ha :D Jag föredrar dock också att stänga munnen o helst hålla andan så länge som möjligt ;)

Anonym sa...

Bajsdofter är inte farligt att andas oavsätt om det är genom näsan eller munnen. Andas man via munnen kan man ändå känna smaken av en starkt doft. Allt är en fråga om vana, hur klarar dagispersonalen 10 bajsblöjor på raken?

No-one sa...

I´m afraid din make har en poäng, för lukten består ju av små partiklar av det det kommer ifrån. Så det är bara välja. Munnen eller näsan.

Omentjej sa...

Haha, känner igen det där. Partiklar eller ej, man får nog i sig snusk så det räcker varje dag i så fall. Bättre att skydda näsan. =)

Anonym sa...

Munnen och näsans kanaler går ju ihop, så dessa bajspartiklar hamnar ju i svalget ändå, oavsett hur man väljer att andas... Jag gör som du, så slipper man i alla fall odören. :)

Camilla sa...

både jag och mannen andas genom munnen. man måste ju för att överleva typ. :)

Linda K sa...

alla: ha ha ha, detta berör visst många! kul att vi är så många med bajspåsar :D

Erikssons sa...

Jag la alltid bajsblöjorna i hundbajspåsar och knöt igen innan jag slängde ner blöjan i blöjhinken, det minimerade stanken... (och frigörandet av bajspartiklar)

//Kojja, nu med blöjfria barn

Anonym sa...

Usch nu påminnde du mig om denna vidriga lukt. Nu sitter jag och kan inte andas på skolan för att jag känner doften i näsan.

Linda K sa...

kojja: mång apåsar blir det... :)

fröken ida: mmm så går det när man läser linda k :P

LindaLiten sa...

Jag håller andan helt.....mitt tips till er;-)

Anonym sa...

*Skrattar högt* :D Jag röstar för att andas m munnen!

Anonym sa...

Jag började storskratta när jag läste detta och var tvungen att läsa det även för min man. Han började då föreläsa för mig om att det inte kunde komma några bajspartiklar in i mun eller näsa, det hade minsann Måns och Anders undersökt i programmet Så funkar det. Det var nåt med metangas också, men då slutade jag lyssna. Men äckligt luktar det. Tacka vet jag det där första på BB- det luktade ju ingenting!

Linda K sa...

lindaliten: men ibland tar det ju tid, man vill liksom inte svimma av där i ångorna... ;D

sara t: ;D

skolfröken: precis min åsikt! :D