fredag, mars 20

Damn good tits

Jag ljög för min läkare härom dagen. Eller, jag sa inte emot när hon konstaterade en sak som inte var sann.

- Bla bla bla bla... ja för du har ju slutat amma, bla bla bla...
- Ehm...

Men vaf*n. Det sker bara nattetid, men det sker. Tidigt tidigt på morgonen, så att hon somnar om och sover några timmar till. Fick dotra som hon ville skulle det vara betydligt oftare. För att det är myspys. Och det tycker jag ju också att det är. Det ska inte vara fler små, alltså är det här sista gången. Så jag drar ut på det, trots omvärldens tjat att nu får det vara nog.

Hoppas lite tröstlöst på att dottern en dag bara ska ha fått nog. Som andra barn. Jorå, när helvetet fryser...

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har mysammat kväll och lite natt tills mina varit över 2 år... funkar det så tycker jag du ska släppa stressen över att det måste vara slut.

Linda K sa...

anonym: åh skönt att höra, tack :)

Sara sa...

Här i Frankrike får jag höra ofta att "men nu är det väl dags att sluta amma".Min dotter är 4 månader... Fransyskor! ;)

Anonym sa...

jag ammade också i över två år, och ingen unge är friskare och tryggare än min. Dock har hon fortfarande ett kärleksfullt förhållande till mina bröst, senast i morse klämde hon på ett och sa "det här är min favorittutte, mamma!" :)

Johanna sa...

Om det är till nån tröst ammas min lillfia också fortfarande! (Hon fyller ett på onsdag.) Jag är också barnklar sen, så det gäller att ledsna ordentligt :-D

Anonym sa...

Läs om Stina Ekblad i senaste Femina. Där kan man tala om länge...skolstarten ungefär.

Anonym sa...

Bry dig inte om omvärldens tjat. Mys och ta vara på tiden. Jag ammade min lille plutt i 3 ½ år och både sonen och jag tyckte att det var så mysigt.
Nu fyller snart lillplutten 15 år!

Må så gott
/Maria

Linda K sa...

sara: ujuj i tidigaste laget!

a: ha ha gulle :D

johanna: mmm det är ju gossigt. grattis till ettåringen! :)

svea: nån måtta får det vara ;)

maria: tack! tiden går rätt fort va? :)

Anonym sa...

När hon börjar ettan kan man ju börja fundera, ifall du håller på fortfarande - så du har gott om tid :)

Linda K sa...

hedgehog: ;D