torsdag, mars 19

Nästan som Ikea

Man Jag går in på Systemet Apoteket. Eftersom man jag har ett recept att hämta ut. Det är alltid kö på Apoteket. Så man jag tittar runt. Bland hyllorna. Just ja, dottern behöver flera beppar (=nappar). Man Jag tar fyra såna. Söta tandborstar, dom skulle sonen gill...höppa höppa höppa! Starwarsplåster! I´ll be damned. En sån. Och tandborstarna också. Dotterns minitandkrämstub är förresten nästan slut, man jag tar en sån också. Är det inte min tur snart? Nix, det sitter en hundraåring och mal där framme. Man jag går ett varv till. Expediten undrar om jag kanske vill låna en av deras korgar, det ser lite svårt ut att bära allt. Just ja, vi måste ta bort sonens fotvårta. Hallå expediten, vad ska man jag välja? Jaså den här dyraste, jaha okej. Där är ju den där krämen min husläkare tipsade om. Tar den. *blipp* 107 det är ju jag! Ja jag ska ha den där smörjan på receptet tack.

Och så går man jag ut från Systemet Apoteket med en kasse full. Ingår det i deras planer?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så är det!!! Finns ingen affär där jag spontanshoppar mer än på apoteket. /annica

Mie sa...

Absolut! O så har de rosenrot för trötta mammor, medel för tonårsfinnar, välling till små harar och goa krämer o mascara;)

anna sa...

eller hur, det blir en massa hundralappar varje gång. som ju vore roligare att spendera på systemet:)

Linda K sa...

annica: lite här lite där och så har man en kase full!

mie: något för alla :D

fru a: he he...