måndag, februari 2

Killing me softly

Han gör det igen, maken. Mig tokig med tusen frågor fram och tillbaka. Den här gången spotar som ska sitta i taket i utbyggnaden. Tycker du dom här som vrider sig 30 grader eller dom här som vrider sig 40? Ska det vara en millimeter här eller ska vi slå till på en och en halv?

Jag pekar på en. Den. Blir bra. Han håller med. En minut. Sen kommer nya frågor. MEN VÄLJ BARA EN J***A SPOT! Hur svårt kan det vara?

Nu står det iallafall ett badkar i garaget och väntar på att få komma in i utbyggnaden. Inget bubbel, inga lampor. Bara stilrent och snyggt.

Och, när man fyller år får man äta hur många riskakor man vill.

7 kommentarer:

LindaLiten sa...

Happy B Day! Hoppas att den varit fin.

Minna sa...

Åh riskakor! You know when there is a party.

Linda K sa...

lindaliten: tack! det var den :)

minna: har jag fest eller? :D

Peace in mind sa...

Riskakor...är du magsjuk människa???

Terése sa...

Haha, känner igen mig precis! Det är diskussioner om vilka lister man skall ha, som om någon verklgen skulle se om de är en halv millimeter större än de förra...

Linda K sa...

pim: tvärtom! :D

terese: man dör ju...

Anonym sa...

Aj aj aj, nu tänker du fel... du MÅSTE engagerad dig för annars får du tillbaka ointresserade blickar när du frågar honom "ska jag ha den här tröjan i lavendelblå, isblå, kornblå eller himmelsblå". ;-). Eller ännu värre så säger han "det är väl ingen skillnad på de där".