söndag, februari 1

Fryser vid tanken

Asså jag undrar. Det är vinter i Sverige. Och i Stockholm där jag bor. Det är ganska kallt. Några minusgrader för det mesta. Som den kloka (hm...) människa jag är klär jag mig därefter när jag ska ut. Det vore kanske ballare att dra på sig den ofodrade skinnjackan. Men satan vad kallt! Nej, dunjacka på. Eller rock med varmt under.

Så jag undrar. Alla coola bloggare som visar upp sig i mockajackor och kavajer (!) utomhus. Hur är det möjligt? Fryser dom inte ihjäl?

Nej tydligen inte. Det skulle jag gjort.

8 kommentarer:

sagt o gjort sa...

Ja det är könstigt det där! Men jag kan meddela att en sån där snygg kompis jag har hade på sig skinnjacka på möhippan förra lördagen och hon höll på att frysa rumpan av sig hela dagen. Inte cool enligt mig.

Linda K sa...

picaflor: nä inte så cool :S

Anonym sa...

Jag är hellre varm. Sen är det ju inte så coolt med frys-skakningar heller. Om man visar hela benen blir skakningarna mer tydliga också.

Linda K sa...

linda: varm rockar!

Pia Wester sa...

Dom åker kanske taxi överallt?

Linda K sa...

ffp: ja juuust ;)

PGW sa...

Jamen det var ju så när man var fjortis, man frös hellre än såg o-cool ut.

Jag växte upp utanför Östersund. Gissa om jag har frusit.

Anonym sa...

Ha ha!
Det där tänker jag jämt på!
Men när jag tänker efter så sprang jag också omkring i för tunna jackor när jag var omkring 25...
Eller så kastar de av sig sina stora vinterjackor när de tar "dagens"....

Tack för YSL-tishan btw. Kanonfin och imponerande snabb leverans!

Ha det!

MVH
Marie