fredag, februari 13

Fast

Dom är så sluga, Damerna. För att kunna göra saker hos dom måste man ha sitt prenumerationsnummer.

Låt mig berätta ett och annat om prenumerationsnummer. Dom finns inte. Dom syns inte. Dom är bara ett nödvändigt ont som nämns för att man inte ska kunna avsluta sin prenumeration.

- Va? Har du inte ditt prenumerationsnummer? Då kan du absolut inte avsluta din prenumeration. Du får helt enkelt lov att fortsätta år ut och år in. Nä nä nä, jag kan inte hålla på och lämna ut folks prenumerationsnummer hur som helst. Tänk om du inte är den du utger dig för att vara, hur skulle det se ut om du fick någon annans prenumerationsnummer att förfoga över? Nej håll dig till ditt eget prenumerationsnummer du. Det står på den lilla lappen till höger om vänster på plasten till den första tidningen du fick. Tack för att DU hörde av dig. Adjö.

[Allt till tonerna av Hotel California: you can check out any time you like but you can never leave... ]

9 kommentarer:

Petra sa...

Äh, ring och prata med personlig kundtjänst. De kan söka på namn och adress, jag vet. De ska inte försöka luras.

Linda K sa...

petra: mmm, men dom gömmer det numret väl... :P

Anonym sa...

Luriga är de! Vet inte HUR många ggr man fått gräva upp den där jäkla omslagsplasten ur soppåsen för att få tag i de magiska siffrorna. Surast blev jag över den prenumeration jag tog på Glamour i somras. Betalade cash på deras Stiletto Run, så jag fick ju inte ens något prennr på papper. Men prenumerationen skulle "inte övergå i tills-vidare nehejdå apselut inte". Men johodå visst kom det fler nummer ändå.

Linda K sa...

mrs j: nedrigt är vad det är!

Anonym sa...

Jag veeeet. Tack för att du förstår varför jag varit prenumerant på dubbla upplagor av allt i hemmet i två år snart... hoho. Jo jag är väl lite lat å, men mest är det det där jäkla nummret som man aldrig har..

Linda K sa...

sara: prenumerationsnummer är djävulens påfund!

Camilla sa...

haha det är så sant. jag har haft damernas i två år nu men det senaste året har jag ofta tänkt att jag ska säga upp prenumerationen...

Fröken Finemang sa...

på plasten!
då ska jag leta upp den då! tror den ligger i reklamhögen på stolen under köksbordet, men vet inte, va rätt ttrött när jag kollade all post efter 14 dagars semester igår, men jag har INTE slängt den iaf. ska kolla NU!. och SÄGA UPP nU! NU NU NU! :)

Linda K sa...

camilla: ha ha ha!

fröken finemang: dom är inte dumma när dom sätter det på plasten, den slänger man ju direkt :(